پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/17

نماینده ولی فقیه در گلستان:دانشگاه فرهنگیان باید پیامبرگونه عمل کند

آیت الله نورمفیدی گفت: دانشگاه فرهنگیان را باید پیامبرگونه بسازیم و معلمان آن هم از نظر اخلاقی و رفتاری به آن عمل کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان و مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان با ایشان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: اصل انقلاب و اقدام امام کار بسیار بدیعی بود و کشورهای دیگر و ملت های دیگر قدرت و توان این کار را ندارند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: زمانی که امام (ره) آن زمان شروع کردند جهان زیر چتر 2 ابرقدرت غرب و شرق بود و خروج از این جریان و استقلال طلبی کار بسیار مشکلی بوده و هست.
وی با اشاره به تضعیف یکطرفه گرایی در جهان، گفت: در سراسر جهان اتحادیه های گوناگون در حال تشکیل شدن است و دنیا یک جانبه گرایی را پس زده و نمی خواهد یکجانبه گرایی در جهان باشد و یک قدرت مسلط بر جهان هر چیز را در اختیار خودش بگیرد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یکجانبه گرایی دیگر جاذبه ای ندارد، افزود: امام (ره) توانست این کار را انجام دهد ولی خیلی ها توانش را در دنیا ندارند یا رهبری مثل امام ندارند.
وی خاطرنشان کرد: امام (ره) در سال 57 اقدام و کار بزرگی انجام داد و در برابر سلطه بیگانگان بر کشور ایستادند و ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و از آن مراقبت کنیم.
امام جمعه گرگان اظهارداشت: خداوند متعال در گذشته انبیا را فرستادند و در این زمان هم افرادی که انبیا صفت هستند را فرستاده است و تاریخ همه ما را به ما نشان داده است.
وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س)، گفت: حضرت زینب (س) یک بانوی بی نظیر و کم نظیری بود و در میدان های مختلف با کمال صلابت، قدرتمند و شجاعت حضور داشتند.
آیت الله نورمفیدی افزود: آن حضرت در روز عاشورا با دیدن آن صحنه ها و شهادت برادران و خانواده اش، به خداوند متعال گفت: خدایا این قربانی را از ما قبول کن.
وی ادامه داد: حضرت زینب (س) یکی از جلوه های قدرت بود و در صحنه تاریخ اسلام بانویی همچن حضرت زینب (س) پیدا نشده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فعالیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه، مکان ویژه ای است که برای تربیت معلمان ایجاد شده است.
وی افزود: معلم با حضور خود در کلاس رفتار پسندیده، اخلاق شایسته، عمل و عملکردش را در کنار علم منتقل می کند و هر کسی نباید به سر کلاس درس برود و به امر آموزش بپردازد.
آیت الله نورمفیدی گفت: این دانشگاه تاسیس شده تا پیامبرگونه عمل کند و معلم بداند سر کلاس فقط درس دادن نیست بلکه بخش مهم آن ساختن انسان است.
وی تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان را باید پیامبرگونه بسازیم و معلمان آن هم از نظر اخلاقی و رفتاری به آن عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان پیشنهاد کرد: تا محلی به عنوان پایلوت برای اجرای یک کار بنیادی با استقرار معلمان انتخاب شود و آثارش بعد از چند سال مشاهده خواهد شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو