پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/10

آیت الله نورمفیدی:هنرمندان به سمت تولیدات فاخر برای مخاطبان گرایش داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: هنرمندان، شاعران و اهالی هنر در بخش‌های مختلف باید به سمت تولید آثار فاخر و نو در سطوح بین‌المللی برای مخاطبان گرایش داشته باشند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار اعضای ستاد برگزاری اولین دوره ملی توانمندسازی مربیان سرود شرکت کننده در دوازدهمین دوره جشنواره سرود رضوی با ایشان اظهارداشت: البته در بحث آموزه‌های دینی علمای شیعه و سنی مطالب زیادی در اختیار جامعه اسلامی قرار داده‌اند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: البته نیاز است هنرمندان بخش‌های مختلف با هدایت آن آموزه‌ها به تولید آثار بپردازند.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: ما پیرو خاندان پیامبر اسلام (ص) هستیم و تبعیت کردن از حدیث ثقلین از افتخارات محسوب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: نکته اساسی در مساله توحید و خداشناسی، دعوت همه انبیاء الهی براساس دستورات خداوند است که بهتر است، امروز این دعوت، سخنان و احادیث ائمه و امام در قالب زبان هنر برای مخاطبان بیان شود.
آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: ائمه اطهار (ع) همچنین در مساله سبک زندگی انسانی، راهکارهایی ارائه داده‌اند که باید بر روی آن و بیانش به زبان هنر، کارها و اقدامات عمیقی انجام شود.
امام جمعه گرگان افزود: با توجه به این که امام رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان هستند و جدا از زوار ایرانی، سالانه مسلمان کشورهای مختلف برای زیارت بارگاه ایشان به کشورمان سفر می‌کنند، باید به شیوه نو و مدرن و مخاطب‌پسند به بیان روایات و احادیث مطرح شده از زبان آن معصوم بپردازیم و آثار فاخر و ماندگاری تولید کنیم.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: برگزاری جشنواره رضوی در قالب‌ها و بخش‌های مختلف به ویژه سرود که همراه با ملودی و موسیقی است، یکی از بهترین شیوه‌های انتقال روایات و احادیث و سبک زندگی و معرفت ائمه اطهار است.
نماینده مردم گلستان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این جشنواره به ویژه عوامل برگزاری جشنواره سرود رضوی در این استان، بر پرهیز از کارهای شکلی، ساده و سَبُک در برگزاری این جشنواره تاکید کرد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در این دیدار ابتدا توضیحاتی در خصوص ساختار و اهداف تشکیل این بنیاد پرداخت و سپس گزارش در خصوص فعالیت‌های بنیاد و تشریح جشنواره‌های ملی و بین‌المللی رضوی ارائه کرد.
محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم ضمن تقدیر و تشکر از سپردن میزبانی دوازدهمین دوره جشنواره سرود رضوی به گلستان، خواستار حمایت نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، استاندار گلستان و سایر مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو