پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/7

آیت الله نورمفیدی: مدارا با مردم حکمت و موعظه حسنه است

امام جمعه گرگان گفت: «مدارا با مردم » از روحیات و حالات مهم و اثر بخش زندگی ائمه اطهار (ع) است و برای اینکه بتوانیم با حکمت و موعظه حسنه با مردم صحبت بکنیم باید با عقلانیت مدارا با مردم را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم .

آیت الله نورمفیدی درنشست صمیمی ائمه جمعه استان گلستان با ایشان با اشاره به دعای امام هادی (ع) که فرموده است «خدایا ما را از یاوران دین خودت قرار بده »، گفت :خداوند متعال به مصداق فرمایش گهر بارامام هادی (ع)به ائمه جمعه توفیق داده که یاور دین باشند.
وی تصریح کرد :مهم ترین بعد یاوری دین به عهده علمای دین و ائمه جمعه است که خداوند متعال به آنها توفیق داده  که از نظر آگاهی بخشی و دین شناسی به مردم رهنمود داشته باشند.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان در ادامه در باب موعظه ،اظهار داشت :  موعظه حسنه براین است که طوری با مردم صحبت کنیم که دل مردم رقیق و گونه ای با مردم برخورد نمائیم که دل آنها نرم شود .
 امام جمعه گرگان افزود: دعوت به سوی خدا باید با حکمت و موعظه حسنه باشد این کار ما علما و ائمه جمعه را سخت می کند اینکه چگونه صحبت کنیم که در آن هم برهان و دلیل وجود داشته باشد وهم نتیجه حق بدهد و نه ابهامی در آن باقی بماند، بسیار مهم است که مستلزم زحمت و مطالعه و بهره مندی از سخنان بزرگان دین  همچون مرحوم طباطبایی و شهید مطهری می باشد.
 آیت الله نورمفیدی یادآور شد : وقتی را که خداوند به موسی کلیم توفیق یاوری دین را داد ایشان به آه و ناله افتاد این معلوم بود که وی کار سختی را در پیش دارند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه «مدارا با مردم » را از روحیات و حالات مهم و اثر بخش زندگی ائمه اطهار (ع) برشمرد و گفت :برای اینکه بتوانیم با حکمت و موعظه حسنه با مردم صحبت بکنیم می بایست دراین فریضه مهم دینی با عقلانیت مدارا و مهربانی با مردم را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم .
 وی تصریح کرد : مدارا به ما کمک می کند در هدف اصلی ما که دعوت به خدا است موفق باشیم .
آیت الله نورمفیدی در بخشی دیگر از سخنان خود امانت داری از دین را مهم بر شمرد و اظهار داشت: مهم ترین امانتی که در دست ماست همین منصب امامت جمعه است و نگهداری و حفظ این امانت به نوبه خودش مهم تراز آن  است.
امام جمعه گرگان افزود : ایراد خطبه خودش یک امانت بسیارمهم است اینکه در خطبه نماز جمعه تا یک موضوعی برای خودمان حل نشده است علنی نکنیم و در این مقوله وارد نشویم از مسائلی است که باید مورد توجه امامان جمعه قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با اشاره به اینکه هر کاری قیم می خواهد ، تاکید کرد:  امر پزشکی قیم می خواهد و این در مسئولیت پزشکان است ،دین نیز قیم می خواهد که علمای راستین اسلامی از صدر اسلام تاکنون قیم این مسئله بوده اند.
 امام جمعه گرگان در ادامه گفت :منصب و جایگاه مهم نیست در واقع نگاه  ما باید به عنوان یک عالم دینی بر سر همه مردم گسترده باشد و توجه به یک قشر و جناح خاصی نکنیم و در این باره باید جذب حداکثری مورد توجه همه اعزه محترم قرار بگیرد.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) در خیلی جاها سکوت کرد چون آینده را مورد توجه قرار می داد ، اظهار داشت : ائمه جمعه چون در جایگاه و شئون رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار دارند باید از اظهار نظرهای خود مراقبت داشته باشند.  
وی افزود: نقد چیز بسیار خوبی است اما یک وقت هایی چیزهایی پیش می آید که تخصصی است و ما بدان وارد نیستیم حالا بیایم نقد کنیم و یک متخصص در آن زمینه به ما ایراد بگیرد و نتوانیم از عهده کلام گفته شده خود برآییم بسیار اثرات منفی در جامعه خواهد داشت.
نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان با بیان اینکه جاهایی که تخصص ما نیست وارد نشویم و اظهار نظر نکنیم ،افزود : گرانی های اخیر بسیار بی حساب و کتاب و ناراحت کننده شده است اما اینکه قضییه از چه قرار است بنده به آن آگاهی کامل ندارم و نمی توانم اظهار نظر کنم ،بنابراین فقط می توانیم در این زمینه صدای مردم باشیم واز دولت و مسئولین بخواهیم چاره ای بیاندیشند اما اینکه بیاییم ایراد و اشکال بگیریم در تخصص ما نیست و خودمان زیر سوال خواهیم رفت .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو