پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/9/26

آیت الله نورمفیدی: مرکز اسلامی گلستان خادم اهل سنت باشد

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان با حضور در مرکز اسلامی گلستان و جلسه شورای اداری این مرکز گفت: اعتقاد قلبی به وحدت، لازمه تحقق انسجام و همبستگی امت اسلامی است.

وی با تاکید براینکه وحدت مساله سیاسی و تاکتیکی نیست، افزود: منشا و مرجع وحدت، قرآن کریم و خواسته خداوند متعال است و همه وظیفه داریم دست به دامان قرآن باشیم. وحدت امت اسلامی در طول تاریخ مساله ای است که علمای شیعه و سنی اسلامی به دنبالش بودند و در این مسیر زحمت ها و رنج ها کشیدند و تهمت ها شنیدند و حتی در این راه به شهادت رسیدند تا این مهم را در میان امت اسلامی حفظ و نگهداری کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه وحدت ریشه قرآنی دارد، گفت: وحدت اسلامی از نماز هم واجب تر است، چون نماز مساله فردی را در نظر می گیرد اما وحدت مساله امت اسلامی را در برمی گیرد. خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است" مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ "و بطور زیبایی، چهره امت اسلامی را نشان و معرفی کرده است.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه، همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی با پیامبر (ص) هستند و طبق سنت و دستور خدا عمل می کنند، گفت: بگذریم از یک عده ای مثل داعشی ها و امثال آنها که امروز پرداخته شده دشمنان اسلام هستند و در این شرایط برای بردن آبروی اسلام روی کار آمدند. اینها افرادی هستند که خلاف اسلام و برخلاف دستورات قرآن عمل می کنند.
وی با بیان اینکه، امروز باید از همه علما و بزرگانی که در پرتو تاریخ در خصوص وحدت حرف زدند و عمل کردند، تشکر و قدردانی کنیم، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری با تمام وجود به مساله وحدت اسلامی پایبند بوده و هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه، مرکز اسلامی گلستان خادم اهل سنت باشد، افزود: مجموعه مرکز اسلامی گلستان باید به مساله وحدت عقیده و اعتقاد قلبی داشته باشند و آن را موضوعی سطحی و برای مصلحت روزگار ندانند. زیرا اگر اعتقاد چه قلبی باشد و چه مساله تاکتیکی وجود داشته باشد، در میدان عمل و در بین جامعه مخاطب در کلمات، رفتار، گفتار و برخوردها، خود را نشان خواهد داد که چه کسی طرفدار وحدت واقعی است و چه کسی هم حرف می زند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه، کارکنان مرکز اسلامی گلستان، قیم ترکمن صحرا نیستند، گفت: مجموعه این مرکز به عنوان خادم اهل سنت و ترکمن صحرا هستند که طی این چند سال اخیر با مدیریت جدید، فصل تازه ای از ارائه خدمات و ارتقای مدارس، طلاب و روحانیون و جامعه اهل سنت اتفاق افتاده است.
وی در ادامه سخنان خود از تلاش های مرکز اسلامی گلستان و کارکنان این مرکز طی سال های گذشته، درخصوص خدمات رسانی به جامعه مخاطب و خصوصا خدمات دهی به مساجد و مدارس علوم دینی اهل سنت استان، تقدیر و تشکر کرد.
آیت الله نورمفیدی هم چنین در خاتمه سخنان خود با تاکید براینکه، لازم است جوانان را از خواب غفلت بیدار کنیم، گفت: امروز بیداری و به راه آوردن جوانان فقط وظیفه والدین نیست، بلکه این مهم وظیفه آموزش و پرورش و همه افرادی است که می توانند نقشی را در این مسیر ایفا کنند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو