پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/8/12

نماینده ولی فقیه در گلستان:فلسفه نماز در مدرسه تبیین و نهادینه شود

امام جمعه گرگان گفت: فلسفه و فرهنگ نماز در مدارس، کلاس‌های درس و آموزش و پرورش تبیین، ترویج و نهادینه شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه ستاد اقامه نماز استان گلستان افزود: آموزش و پرورش در جهت اقناع‌سازی اعتقادی نسل نوجوان و پاسخ به سوالات این قشر باید بکوشد و تلاش داشته باشد.
وی اظهار داشت: نماز جماعت خوب با استفاده از روحانی در مدارس اقامه شود و ‌باید قیل حضور روحانیون در مدارس کلاس‌هایی برای مخاطب‌شناسی و فن بیان مناسب نسل نوجوان گذاشته شود تا به درستی مطالب به این نسل منتقل شود.
وی افزود: زبان جامعه را باید به درستی فهمید و درک کرد و توجه به چگونه حرف زدن با نوجوانان در جامعه امروز خیلی مهم و ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: توجه و حضور قلب در نماز از مهمترین آداب و اسرار  فریضه الهی و نورانی نماز بوده که باید این مهم هم به درستی آموزش داده شود و هر چه می‌توان پرمحتواتر به این مهم توجه شود و فقط آموزش‌ها شکلی نباشد.
آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: اقامه نماز در همه ابعاد زندگی تاثیرگذاشته و برای تبیین فلسفه نماز مدرسان باید خود به خوبی آموزش دیده باشند.
امام جمعه گرگان گفت: به یقین باید هم به دنیای مردم و هم به آخرت آنها توجه شود و بی‌شک این دو از یکدیگر جدا نیست و امروز مهمترین، لازم‌ترین و ضروری‌ترین مساله توجه به این مهم است که مسوولان و مدیران به دنیای مردم هم توجه کنند.
وی افزود: روی خوش و تکریم ارباب رجوع از مهمترین الزامات کارمندان دولت بوده که باعث رضایتمندی مردم خواهد شد.
وی با اشاره به انتصاب هیات امنای مساجد بیان کرد: انتخاب هیات امناهای مساجد را برعهده مردم منطقه گذاشته و فقط مسوولان حکم نظارتی را داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: به نظافت و پاکیزگی در دین مبین اسلام سفارش و تاکید شده که بی‌شک عاملی مهم برای جذب مومنین در اماکنی چون مساجد، محل برقراری ارتباط و ملاقات انسان با معبود و خانه خدا می‌شود.
آِت الله نورمفیدی افزود: هزینه در نظافت و پاکیزگی مساجد بین راهی و سرویس‌های مرتبط با آن در جذب و ترغیب مسافران تاثیرات ویژه‌ای خواهد گذاشت.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو