پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/8/11

دیدار صمیمی جمعی از ورزشکاران بدنسازی و قهرمانان پرورش اندام استان گلستان با آیت الله نورمفیدی

در دين مبين اسلام به سلامت روحي و جسمي و پرورش توام جسم و روح شده است و اين امر با ورزش به خوبي تحقق مي يابد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار صمیمی جمعی از ورزشکاران بدنسازی و قهرمانان پرورش اندام استان گلستان با ایشان با تاکید بر اینکه ورزش نیاز انسان است، گفت:در دين مبين اسلام و در بيانات پيشوايان و بزرگان ما  تاكيد زياد به سلامت روحي و جسمي و پرورش توام جسم و روح شده است و اين امر با ورزش به خوبي تحقق مي يابد.
وی تصریح کرد: در روایات اسلامی صریحاً به ورزش کردن دستور داده شده چرا که طبق تاکیدات اسلام، عقل سالم در بدن سالم است.
امام جمعه گرگان افزود:اسلام دینی است که در وهله اول به جنبه‏ های روحانی و معنوی انسان توجه دارد اما به همان اندازه به آمادگی جسم و تربیت جسم نیز عنایت بسیاری دارد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: باید به دستوراتی که دین اسلام درباره غذا خوردن، خوبیدن، راه رفتن و غیره داده توجه کنیم تا هم روح و هم جسم ما سالم بماند.
وی با اشاره به اینکه روح بشر نیاز به ورزش دارد ، تاکید کرد: ورزش روح انسان ،عبادت است انسان با روزه گرفتن دنبال این است توان خودش را ببرد ، بنابراین انسان هم نیاز به ورزش روحی و هم نیاز به ورزش جسمی دارد.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان  درادامه یاد آور شد : از نوجوانی علاقمند به ورزش بودم و هنوز هم روزانه پیاده روی و حرکات ورزشی را در حد توانم انجام می دهم و دوستدار ورزش و ورزشکاران عزیز هستم.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان به مسئولین ورزش استان تاکید کرد که شکل گیری مجمع  "خیرین ورزش " در استان گلستان را پیگیری کنند و درادامه گفت : بار سنگین ورزش نباید فقط بر روی دوش اداره ورزش و جوانان باشد و خیرین می توانند با حمایت از ورزش ، روزنه های امید را دردل ورزشکاران روشن کنند چرا که ورزشکاران برای ادامه فعالیت های حرفه ای به حمایت های مستمر و امکانات و فضاهای ورزشی بیشتری نیاز دارند .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو