پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/8/3

آیت الله نورمفیدی : اگر مسائل دینی با توجه به شرایط زمان ارائه شود برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: معتقد هستم اگر مسائل دینی به ‎روز و با توجه به شرایط زمان ارائه شود حتماً برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت.

آیت الله نورمفیدی  در دیدار مدیر و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان با ایشان ،اظهار داشت: سال هاست روزهای دوشنبه هر هفته در دبیرستان های گرگان حضور پیدا می کنم(البته به غیراز دو- سه سال اخیر به خاطر شرایط کرونا )  و با جوانان به گفتگو می نشینم و در یک فضای صمیمی ودر حد توانم به سوالات دانش آموزان در زمینه های مختلف پاسخ می دهم ، حتی سوالاتی که علیه خودم هم داشته باشند را هم جواب می دهم چون به ارزش این کار اعتقاد دارم و معتقدم شاید ثواب رفتن من به دبیرستان‌ها بیشتر از مسجد باشد.
وی تصریح کرد: تربیت دینی جوانان، نیازمند برنامه ریزی ها و زمینه سازی های اساسی تربیتی است. البته معتقد هستم اگر مسائل دینی به‎روز و با توجه به شرایط زمان ارائه شود حتماً برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت.                      
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان ما را به خصوص در فضای مجازی به انحطاط و گمراهی بکشانند، گفت: جوانان و خانواده‌ها باید آگاه باشند، زیرا دشمنان ما بسیار هوشیار هستند و می‌خواهند جوانان را که سرمایه‌های با ارزشی هستند با روش‌های مختلف آلوده کنند تا به اهداف شوم خود برسند.
امام جمعه گرگان همچنین بر لزوم توسعه هر چه بیشتر ورزش در استان تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش موجب برطرف شدن ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی می شود.
نماینده ولی فقیه در استان افزود : با بررسی های به عمل آمده  توسط کارشناسان ، ورزش اولین علاقه  و اولویت جوانان به شمار می رود از اینرو با گسترش امکانات و فضای های ورزشی و جذب جوانان به سالن های ورزشی می توانیم در راستای انتقال صحیح فرهنگ  و معارف اخلاقی قدم برداریم و از این راه  در اجرای برنامه فرهنگی و دینی استفاده نمائیم.  
وی تاکید کرد: توصیه من این است با امکانات حاضر استان حداکثر استفاده را در جهت تقویت ورزش استان بردارید و از ظرفیت ورزشکاران مطرح کشوری و ملی گلستانی که مایه آبروی استان هستند برای تربیت قهرمانان و ورزشکاران استفاده کنید.
نماینده ولی فقیه درادامه گفت : ضمن توجه به رشته های مختلف ورزشی باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و کشتی با شال  و دیگر ورزش های بومی را بدانیم و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم برداریم زیرا در این ورزش ها نیزاخلاق و احترام به بزرگتر حرف اول را می‌زند.
امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه استان گلستان زمانی در ورزش کشتی حرفی برای گفتن در میادین ملی داشت ، اظهار داشت: نام آوران زیادی در رشته کشتی در استان داریم و باید با استفاده از تجربیات این عزیزان در راستای پیشرفت و اعتلای ورزش کشتی قدم برداریم .  

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو