پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/28

گردهمایی شعر آیینی وحدت اقوام در گلستان با حضور آیت الله نورمفیدی برگزار شد

گردهمایی شعر آیینی وحدت اقوام با حضور نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان و شاعران و هنرمندانی از اقوام و مذاهب مختلف ساکن گلستان در گرگان برگزار شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی گردهمایی شعرای مذاهب و اقوام را نماد وحدت استان گلستان برشمرد و گفت:اینکه اقوام و مذاهب گوناگون استان در صفا و صمیمت در کنار هم بنشینند و در راستای وحدت و برادری شعر های خودشان را قرائت کنند بسیار مبارک و قطعا مورد الطاف خداوند متعال خواهد بود.
وی افزود: خدا را شاکریم که همه مذاهب استان ما در عین اینکه راه و روش خودشان را دارند در کنار هم برای مصالح امت اسلامی به عنوان یک مسلمان با زبان هنر عظمت اسلام را در وحدت و برادری نمایان می کنند.
امام جمعه گرگان درادامه منشا و مرجع وحدت را از قرآن کریم برشمرد و اظهار داشت: وحدت ریشه در قرآن دارد یک مطلب و تاکیتیک سیاسی نیست ویا برای مصالح سیاسی نظام جمهوری اسلامی هم نیست بلکه امر مهم وحدت برای مصلحت و عظمت امت اسلامی است.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد:دشمن با ایجاد اختلاف و توهین به قران کریم و پیامبر اسلام (ص) به دنبال ضربه زدن به ریشه اسلام است و اگر ما در این زمینه کوتاهی کنیم قطعا مورد سوال و مواخذه رسول خدا (ص)در فردای قیامت قرار خواهیم گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: همانطوری که نماز بر ما واجب است وحدت امت اسلامی نیز از واجبات و ضروریات امروز مسلمانان است.
وی درادامه ذوق شعری را استعداد و نعمت خداوندی یاد کرد و گفت:خداوند بعضی از هنرها را به همه کس نمی دهد بعضی از نعمت هایی خدا به  افرادی  داده می شود و باید آنهائیکه از این الطاف و امتیاز خدادای بهره مند می شوند شاکر درگاه الهی باشند.
آیت الله نورمفیدی افزود : شعرایی که این استعداد خداوندی را در جهت اخلاق و رفتار مردم و مصالح جامعه مطرح و استفاده می کنند قطعا مورد عنایات حق تعالی قرار خواهند گرفت.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو