پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/23

دیدارطلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران استان با آیت‌الله نورمفیدی

طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان در حاشیه اختتامیه "همایش طلیعه حضور " با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

آیت‌الله  نورمفیدی در این دیدار وحدت را مهمترین گام یا لازم‌ترین شرط تحقق نوین تمدن نوین اسلامی دانست که همه امت اسلامی باید به آن توجه کنند و همه افراد این مسئله را باید جدی بگیرند.
  وی در تشریح وحدت بیان کرد: وحدت این نیست که یک فرقه دست از مذهب خود بردارد و به مذهب دیگر رو آورد که این مانع وحدت است؛ وحدت به معنای شیعه شدن سنّی و یا سنی شدن شیعه نیست؛ وحدت این نیست که همه مذاهب و فِرَق اسلامی کنار روند و چیز جدیدی به وجود آوریم که این مسئله امکان ندارد، بلکه هر یک از شیعه و سنی باید به یکدیگر احترام بگذارند، احترام متقابلی که مقام معظم رهبری همواره بر آن اشاره دارند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در تشریح وظیفه تبلیغ طلاب و روحانیون ابراز کرد: بعد از تحصیل و تهذیب باید امر تبلیغ را انجام داد و به دیگران کمک کرد که این کار حوزه است و ان شاءالله خداوند به شما دختران خوبمان توفیق دهد تا مدتی که در حوزه‌های علمیه هستید، خوب تحصیل کنید و با تحقیق و پژوهش کار کنید و برای تهذیب نفس که بزرگان بر آن تأکید کردند، تلاش کرده و گناه نکنیم که این بالاترین ریاضت است.
وی در ادامه جدیت و کوشش طلاب خواهر در تحصیل معارف اسلامی را بیش از هر زمان دیگر لازم دانست و توضیح داد: ما در مقابل جنگ فرهنگی در همه زمینه ها قرار گرفته ایم و برای اینکه حضور شایسته و مبارکی در مقابل این جنگ داشته باشیم، باید راه انبیاء را دنبال کنیم تا بتوان از راه خدا و صراط مستقیم دفاع کرد و این باید نهایت آرزوی ما باشد.
امام جمعه گرگان افزود: هر چه بیشتر در راه انبیاء قدم بگذارید، موجب خشنودی خداوند می شود که بهترین خشنودی «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَی اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمُسْلِمِینَ» است، به طور قطع هیچ عمل صالحی به اندازه عمل انبیاء سراغ نداریم؛ عمل صالح زیاد است، اما هیچ یک به اندازه این عمل نیست.
  در این دیدار، آیت‌الله نورمفیدی از طلاب حاضر در برنامه با اهدای هدایایی تجلیل کرد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو