پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/20

آیت الله نورمفیدی: اتحاد و همدلی موجب خیر و برکت وسعادت خواهد بود

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: هیچ جامعه ای با اختلاف خیر نمی بیند این یک سنت الهی است و هیچ جامعه ای از اتحاد آسیب ندیده این هم سنت خداست چرا که اتحاد و همدلی موجب خیر و برکت وسعادت خواهد بود.

آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» در نشست وحدت‌آفرین علمای شیعه و سنی که به مناسبت هفته وحدت در گرگان برگزار شد، سربلندی و عزت جامعه اسلامی را در دوری از آمریکا بیان کرد و گفت: کشورهای اسلامی باید استقلال و امنیت خود را در تبری از این کشور استکباری جستجو کنند.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: تک قطبی بودن دیگر در دنیای امروزی معنا ندارد و در گوشه و کنار عالم امروز شاهد هستیم بعضی از کشورها  با تشکیل قدرت های منطقه ای در مقابل قدرت شیاطین و زورگویان ایستادگی می کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه کشورهای اسلامی از ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بازارهای مالی خود برای پیشرفت بیشتر استفاده کند، افزود: ۵۴ کشور اسلامی باید اتحادیه کشورهای اسلامی ایجاد کنند و با داشتن این هم منابع و معادن و نفت و گاز و بازارهای پر رونقی را که در اختیار دارند برای دنیا حرف واحدی در خیلی از زمینه ها  داشته باشند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر سران کشورهای اسلامی می خواهند به معنای واقعی کلمه به اهداف تشکیل یک اتحادیه کشورهای اسلامی برسند باید خودشان را از سلطه استکبار و نوکری آن جدا کنند و به جای اینکه از امریکا هراس داشته باشند از خدا بترسند.
امام جمعه گرگان افزود:همه باید به مقدسات همدیگر احترام بگذراند و آنهایی را که شعار تفرقه و جدایی سر می دهند را به انزوا بکشانند و اگر امت اسلامی به این امر مهم آگاهی پیدا کنند خود به خود تفرقه افکنان شیعه و سنی رسوا خواهند شد.
وی گفت:هیچ جامعه ای با اختلاف خیر نمی بیند این یک سنت الهی است و هیچ جامعه ای از اتحاد آسیب ندیده این هم سنت خداست چرا که اتحاد و همدلی موجب خیر و برکت وسعادت خواهد بود.
وی ادامه داد: برای تجلی وحدت در جامعه اسلامی، باید افراطی ها و تندروها از سوی بزرگان و اندیشمندان شیعه و سنی طرد شوند.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: تعالی بیشتر امت اسلام نیازمند تشکیل یک‌ گفتمان ‌واحد بین ممالک و فرقه های اسلامی است چرا که امروزه وحدت و اتحاد برای همه اندیشمندان و دلسوزان عاقل امت اسلامی امرضروری جهان اسلام به شمار می رود.
نماینده ولی فقیه دراستان درادامه برگزاری نشست های وحدت را اثرگزار برشمرد و در عین حال تاکید کرد: وحدت را نباید به عنوان تاکتیک سیاسی بلکه برای انجام تکلیف الهی که از متن قرآن برداشته شده وبیرون آمده است بدانیم و تبیین کنیم.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: وحدت از متن دین و قرآن بیرون آمده است تا مردم همانند نماز آن را واجب بدانند که این روزها با این همه توطئه های گوناگون دشمنان برعلیه دین مبین اسلام و مقدسات مسلمین ، وحدت امت اسلامی همانند نماز واجب است.
وی در ادامه گفت :از طرفی باید وحدت را برای مردم درست معنا کنیم وحدت این نیست که شیعه سنی بشود و سنی، شیعه! مردم را به  اشتباه نیندازیم ،وحدت معنایش این نیست همه مذاهب بروند کنار و چیز جدیدی بیرون بیاید .وحدت این است که شیعه و سنی در دین خودشان باشند و با اختلافات خودشان کنار بیایند و کنار هم صف واحدی علیه دشمنان داشته باشند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به سخن گرانبهای استاد شهید مطهری در خصوص اتحاد امت اسلامی گفت : ما نمی خواهیم ادعا کنیم که تمام اختلافات مسلمین از نوع سوء تفاهم است. خیر، چنین ادعایی هم نداریم. همه اختلافات سوءتفاهم نیست. اگر بناست حل بشود، به طریق دیگر غیر از رفع سوء تفاهمات باید حل شود.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان تاکید کرد: به مصداق فرموده استاد شهید مطهری آنچه را که ما به دنبال آن هستیم این است که شکاف هایی که ناشی از خوب درک نکردن یکدیگر است، از میان برود. هدف اصلی  ما این است که امت اسلامی یکدیگر را آن طور که هستند، بشناسند و تصور کنند.
وی خاطرنشان کرد :اگر امت اسلامی به این درک و رشد فکری نرسند قطعا فردای قیامت می بایست در مقابل رسول خدا (ص) پاسخگو باشند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو