پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/6/22

نماینده ولی‌فقیه در گلستان:حل مشکلات اقتصادی و بیکاری مانع مهاجرت می شود

امروز استان گلستان، مشکلات اقتصادی و در راس آن معظل بیکاری دارد که بخشی از آن با سرمایه گذاری در حوزه منابع طبیعی در اراضی شمالی این استان قابل رفع است و حل مشکلات اقتصادی و بیکاری باعث می شود نیروی کار جوان در استان بماند و از این منطقه مهاجرت نکند.

 

آیت الله حاج سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیر کل منابع طبیعی، جنگلها، مراتع و آبخیزداری استان گلستان با ایشان گفتند: به گفته مسئولان و کارشناسان، در شمال استان گلستان اراضی زیادی داریم که اجرای طرح‌های منابع طبیعی، مرتع داری و جنگل‌کاری در آنها می‌تواند در حوزه اشتغال و اقتصاد موثر باشد و به رفع معظل بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم استان به ویژه ساکنان شمالی استان که محرومیت بیشتری دارند، کمک کند.
 ایشان در ادامه افزودند: دولت مردمی یعنی اینک که تمام تلاش دولتمردان معطوف به حل مشکل مردم باشد و این به معنای این نیست که کارها بر اساس سلیقه بخش اندکی از مردم برنامه ریزی گردد، بلکه کارشناسان و برنامه ریزان باید آنچه را که مصلحت عمومی مردم است آن را انجام دهند هر چند شاید عده کمی از مردم هم با آن موافق نباشند.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها به ویژه در استان‌های شمالی و از جمله گلستان، نعمت بزرگ الهی است و زمانی که از استان‌های شمالی به سمت کویر و مناطق گرم و خشک می‌رویم، قدر و ارزش این مواهب و نعمت‌های الهی برای ما بیشتر قابل درک است.
امام جمعه گرگان گفتند: متولیان امر با توجه به بارش‌هایی که در این منطقه داریم برای جلوگیری از سیلاب‌ها و تخریب‌های ناشی از آن لازم است تا در ارتفاعات جنوبی استان اقدام به گسترش پوشش گیاهی آن نقاط کنند و بطور جدی برای حفاظت از منابع طبیعی وارد میدان عمل شوند.
ایشان ادامه دادند: در گذشته بارها توصیه و تاکید کرده بودیم که در منطقه گردشگری زیارت برای جلوگیری دست‌اندازی به اراضی و زمین‌های منابع طبیعی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی به ویژه در مناطق ممنوعه تابلوهای اطلاع‌رسانی نصب شود، اما این کار صورت نگرفت که امروز شاهد وضعیت اسفناک این منطقه بِکر گردشگری در استان هستیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان گفت: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها متاسفانه برخی افراد فقط جلوی پای خود را می‌بینند و به دیگر ابعاد کار و نتایج آن واقف نیستند، در صورتی همین طرح‌ سرسبز کردن مناطق شمال گلستان، در سایر مسائل استان از جمله مشکلات آبی و خاکی و حتی ورود ریزگردها ناشی از خشک شدن تالاب‌های این مناطق و کشور ترکمنستان اثر مطلوب و موثر دارد.
آیت‌الله نورمفیدی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب و موثر دولت در گلستان به ویژه در مناطق شمالی آن، اجرای طرح زهکشی اراضی است که بودجه و اعتبارات خوبی به این کار اختصاص داده و نتایج این کار به گفته کشاورزان و ساکنان آن مناطق افزایش محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو است.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو