پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/6/21

آیت الله نورمفیدی: استان گلستان ظرفیت ‌های بیشماری در زمینه رشد و توسعه جاذبه‌های گردشگری دارد

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: این استان ظرفیت ‌های بیشماری در زمینه رشد و توسعه جاذبه‌های گردشگری دارد، اما برخی با رویکرد و نگاه به منافع شخصی مانع پیشرفت استان هستند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با ایشان اظهارداشت: یکی از مواهب خدادادی این استان، جزیره آشوراده است که شخص رییس جمهور در سفر خود به این استان، دستور و ایجاد زمینه‌های گردشگری را صادر کرد، اما برخی متاسفانه با نامه‌نگاری و صحبت‌های خود به شدت با اجرای طرح گردشگری این جزیره مخالفت می‌کنند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: وقتی یک دستور از مقامات ارشد دولتی صادر می‌شود، هیچ کس نباید مانع آن شود و حتی باید با کسانی که سنگ‌اندازی در مسیر انجام آن دارند، برخورد شود.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: جزیره آشوراده باید به جایی برسد که موجب رونق اقتصاد استان، گردشگری و حتی ایجاد اشتغال پایدار شود، اما افرادی در برابر این توسعه و پیشرفت مخالفت و ایستادگی می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: برخی خواهان ایجاد تله‌کابین در گرگان هستند، اما این افراد باید بدانند که تا جاذبه دیگری در استان نباشد، مسافر و گردشگر تنها برای تله‌کابین به این استان نخواهد آمد و این پروژه تفریحی تنها از سوی مردم خود استان مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: جزیره آشوراده در کنار دیوار دفاعی گرگان و حتی شهر تاریخی جرجان که در کنار امامزاده یحیی‌بن‌زید گنبدکاووس واقع است از جاذبه‌های شاخص و خاص این استان است که می‌تواند در زمینه جذب توریست و گردشگر بسیار اثرگذار باشد.
امام جمعه گرگان ادامه داد: اجرای طرح گردشگری آشوراده حتی موجب رونق صنایع دستی و حتی ورود گردشگران و توریست‌های خارجی به این منطقه خواهد شد که درآمدهای ریالی و ارزی به همراه خواهد داشت.
آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: یکی از جادبه‌های گردشگری این استان دیوار دفاعی گرگان است که بخش زیادی از آن زیر خاک مدفون شده که با توجه به قدمت و سابقه آنکه همتراز با دیوار چین است، نیاز است احیا شود و برای این کار باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این حوزه برنامه‌ریزی اجرایی و عملیاتی انجام شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کار احیا دیوار دفاعی گرگان هر چند در ابعاد و مساحت کوچک آغاز شود، بدون شک مورد توجه دولت و مسوولان ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار خواهد گرفت و بودجه و اعتبار مناسب برای ادامه روند کار تخصیص داده خواهد شد.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان: برخی با رویکرد منافع شخصی مانع توسعه استان هستند
آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: برای شناخت انسان، باید از طریق خواسته‌هایش وی را مورد ارزیابی قرار دارد که نیاز است مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواسته‌های خود را در هر سه حوزه افزایش دهد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های گردشگری توجه به حوزه روستایی با توجه به ظرفیت و پتانسیل روستاها است که برای ایجاد اشتغالزایی در روستا می‌توان از ظرفیت ایجاد بومگردی استفاده کرد.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: مدیران باید برای رشد و توسعه همه جانبه استان به خصوص در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دلسوزی داشته باشند و در مسیر کار به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در زمینه استفاده از بخش های دانش‌بنیان توجه داشته باشند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو