پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/6/7

نماینده ولی فقیه در گلستان:علم و دانش مهمترین نیاز بشر است/ تحصیل، تهذیب و تبلیغ از وظایف مهم حوزه های علمیه

آیت الله نورمفیدی گفت: مهمترین نیاز بشر علم و دانش است و امتیازی بالاتر از این وجود ندارد.

آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان گفت: این جلسه، جلسه بسیار مبارکی برای شروع سال تحصیلی است و امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم این مسئولیت سنگین را انجام دهیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه اولین سوره ای که بر پیامبر(ص) نازل شد در خصوص علم و دانش بوده است، افزود: مهمترین نیاز بشر و انسان علم و دانش است و امتیازی بالاتر از این وجود ندارد.
وی ادامه داد: این عالم پر از رمز و راز است و آنچه در آسمان و زمین وجود دارد دارای رمز است و علم از این رازها پرده بر می دارد.
آیت الله نورمفیدی گفت: هر چیزی که خداوند در این عالم آفریده درونشان راز و رمزهایی وجود دارد اما هیچ یک از موجودات عالم از درون خودشان نمی توانند بیرون بیایند و در بیرون راز و رمزها را بگشایند.
وی اظهارداشت: این ویژگی مختص انسان است، خداوند به انسان این امتیاز را داده که علاوه بر اینکه بر درون خودش می تواند اسراری را کشف کند، می تواند از وجود خودش بیرون بیاید و در تمام عالم بچرخد و سر از راز و رمزهای این عالم باز کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: خداوند این قابلیت را به انسان داده است که راز و رمزهای بیرون را باز کند. هیچ پدیده و مخلوقی این امتیاز را ندارد.
وی گفت: انسان می تواند پایش را از این عالم ظاهر و شهود بیرون بگذارد و علم به عالم غیب نیز پیدا کند.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امتیاز انسان به علم و دانش است، افزود: انسان می تواند از وجود خودش بیرون بیاید و به همه جا سر بزند.
وی با اشاره به اینکه اسلام پرچمدار علم و دانش بوده است، گفت: از میان این علوم، هر عالمی پرده از اسرار این عالم بر می دارد و راز و رمزها را بیرون می آورد.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: کار اساسی حوزه های علمیه این است که بشر را از این سقف و ظاهر بالا ببرند و وارد غیرعالم‌ِِ وجود کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه انبیا نیز همین طور بوده اند و پایشان را فراتر از این زندگی معمولی برداشتند.
آیت الله نورمفیدی گفت: حوزه های علمیه باید به بشریت و انسان ها بگویند شماها نباید فقط به این زندگی مادی اکتفا کنید.
وی با بیان اینکه امروز بشریت خودش را گم کرده و پیدا نکرده است، افزود: این بزرگترین خطر برای انسان است. کسی که خدا فراموش کند، خودش را فراموش می کند.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: انبیاء آمده اند تا بگویند انسان خودش را گم نکند، کار اصلی حوزه های علمیه کار بسیار سختی است.
وی با بیان اینکه ما باید قدر خودمان را بدانیم، افزود: این وظیفه حوزه های علمیه است. اول باید خودمان آدم شویم تا بتوانیم دیگران را به آدمیت برسانیم.
آیت الله نورمفیدی گفت: تحصیل، تهذیب و تبلیغ از وظایف و مسئولیت های مهم حوزه های علمیه است که باید در این راستا گام بردارند.
وی ادامه داد: تحصیل برای این است که به خداشناسی و مقام بندگی برسیم و تهذیب برای مقابله با نفس است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در تبلیغ وظیفه ما خیلی سنگین است، گفت: دعوت به اسلام، مصداق امر به معروف است.
وی افزود: امروز تبلیغ مسئله بسیار مهمی است و مسئولیت حوزه های علیمه در این بخش بسیار مهم است.
آیت الله نورمفیدی خطاب به طلاب حوزه های علمیه، گفت: دنیا به شماها احتیاج دارد، خودتان و هدفتان را کوچک نبینید.
وی افزود: هدف و همت تان را بالا بگیرید تا فردای روزگار بتوانید دنیا را در اختیار بگیرید. امروز دنیا خیلی به شماها احتیاج دارد.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه حوزه های علمیه امروز با حوزه های دیروز بسیار فرق کرده است، تاکید کرد: هدفتان را بسیار بالا و والا ببینید و درس بخوانید و زحمت بکشید، به درستان و کارتان بچسبید و برای تهذیب تان هم برنامه داشته باشید.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو