پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/6/1

آیت الله نورمفیدی : اتحاد اسلامی با دفاع از مسجد خود را نشان داده است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اتحاد اسلامی امر مبارکی است که با عنوان دفاع از مسجد خود را نشان داده است.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در پیام خود که در آیین تجلیل از کانون ها، پرچمداران محراب و رابطین افتخاری مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان و گرامیداشت روز جهانی مساجد در گنبد کاووس، پخش گردید، گفت: اتحاد امت اسلامی امر مبارکی است که با عنوان دفاع از مسجد خود را نشان داده است.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه، مسجد خانه خدا و محل عبادت مسلمانان است و کسانی که ایمان به خدا دارند برای مسجد احترام قائلند، افزود: در دین مبین اسلام مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی به عنوان قبله اول مسلمین مورد احترام بیشتری هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید براینکه مسجد جایگاه بسیار رفیعی دارد، در این روز صهیونیسم ها و عوامل مزدور استعمار بخشی از مسجد الاقصی را به آتش کشیدند و تخریب کردند و این مصیبتی عظیم برای همه جهان اسلام و مسلمانان بود.
آیت الله نورمفیدی افزود: صهیونیسم ها فرزندان فلسطینی را که جانشان را فدای مسجد می کردند، به شهادت رساندند و این جنایتشان از همه جنایت هایشان بزرگ تر بود که در مکانی مقدس دست به آن زدند.
وی با بیان اینکه، خداوند دست هایی را که این جنایت را مرتکب شده است را قطع کند، گفت: در آن زمان در کنفرانس کشورهای اسلامی به پیشنهاد کشورمان این روز را به نام روز جهانی مسجد نامگذاری کردند و این مهم نشان دهنده این است که همه مسلمانان نسبت به مسجد و خانه خدا و محل عبادت، عشق و علاقه خاصی دارند.
نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید براینکه، در اسلام مسجد فقط محلی برای عبادت نیست، افزود: مسجد محلی برای تعلیم و تعلم، کلاس های درس و آموزش قرآن و احادیث نبوی، محل ندامت و تجهیز سپاه بلکه همه امور اجتماعی مسلمانان در مسجد انجام می شده است.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: همه ما برای مسجد احترام قایل باشیم. دل انسان خانه خداست. زیرا دل هایی که به مسجد می روند برای پاک شدن می روند و مسجد محلی برای تطهیر ظاهر و باطن دل انسان است. این مسجد است که با عبادت، نماز، دعا و توجه به قرآن، دل و خانه انسانی خدا را پاک می کند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو