پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/4/31

امام جمعه گرگان:هدف ایران از مذاکرات رفع تحریم ها با ضمانت اجرایی است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: هدف ایران از مذاکرات برداشته شدن تحریم ها با ضمانت اجرایی است، اگر تحریم‌ها با ضمانت برداشته نشود سرمایه گذاران جرأت سرمایه گذاری در کشور ما را نخواهند داشت.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: خداوند خشکی و آب، گرما و سرما، شب و روز، تابستان و زمستان را در کنار هم آفریده و این نشان از حکمت مطلقه خداوند است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به سخنان امیرالمومنین گفت: هر زمان بر دشمنان خود پیروز شدید به شکرانه پیروزی بر دشمنان راه عفو و بخشش آنها را در پیش بگیرید.
وی افزود: خداوند حق قصاص به بندگان داده اما ممکن است اثری که در گذشت باشد در قصاص نباشد و بندگان را به گذشت در برابر هم توصیه می‌کند.
خطیب نمازجمعه گرگان اضافه کرد: پیامبر بعد از فتح مکه خطاب به مردم فرمود در مورد من چه نظری دارید و همه گفتند ما تصور بخشش و بزرگ مردی داریم و پیامبر همه حتی ابوسفیان را بخشید و از خطای همه گذشت.
وی ادامه داد: خداوند آفریننده آشکار و پنهان است و در برابر آفرینش بسیاری از چیزهایی که در دنیا آشکار است و ما به روشنی آن را مشاهده می‌کنیم، اسرار پنهان زیادی خلق کرده تا انسان‌ها به دنبال کشف اسرار رفته و زندگی بشر تکامل پیدا کند.
وی با اشاره به روز ۲۴ ذیحجه که روز مباهله است بیان کرد: در روز مباهله گروهی از مسیحیان نزد پیامبر ما می‌آیند تا در مورد حضرت عیسی (ع) سوالات خود را بپرسند که بحث بالا می‌گیرد و پیامبر ما به دستور خداوند پیشنهاد مباهله می‌دهد.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: پیامبر (ص)به مسیحیان می‌گوید هر یک از ما با نزدیکان خود حاضر می‌شویم و از خدا می‌خواهیم هر گروه که برحق نیست عذاب کند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در روز مباهله پیامبر(ص) به همراه حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و فرزندانش به مباهله می‌رود و وقتی مسیحیان می‌بینند پیامبر(ص) عزیزان خود را به میدان آورده از مباهله پشیمان می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: پنجم مرداد روز تأسیس نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) است و همزمان با برگزاری اولین نماز جمعه در تهران مراسم نماز جمعه در گرگان با اقبال عمومی مردم برگزار شد.
آیت الله نورمفیدی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای غربی و اروپایی گفت تقریباً ۹۰ درصد مسائل حل شده ولی مسئله تحریم‌ها هنوز حل نشده است.
وی عنوان کرد: نظر ایران این است که باید تحریم‌ها برداشته شود و کشور ما راستی آزمایی انجام داده و طرف‌های مذاکره کننده تضمین بدهند که مانند آمریکا از برجام خارج نشوند.
نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: هدف ما از مذاکرات برداشته شدن تحریم‌ها است و اگر تحریم‌ها با ضمانت برداشته نشود سرمایه گذاران جرأت سرمایه گذاری در کشور ما را نخواهند داشت و عملاً مذاکرات برای ما ثمری نخواهد داشت.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: یکی از اهداف سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه گدایی نفت از عربستان بود که به هدف خود نرسید زیرا عربستان پاسخ داد شرایط افزایش صادرات نفت را ندارد.
وی اضافه کرد: هدف دیگر بایدن تشکیل کشورهای ناتو عربی علیه ایران بود که بنا بر اظهارات خبرگزاری‌های وابسته به این کشور به این هدف خود هم دست نیافت و عملاً بدون دستاورد به کشورش باز گشت.
آیت الله نورمفیدی گفت: در سفر بایدن به منطقه کشور عربستان موافقت کرد که هواپیماهای اسرائیل از آسمان مکه و مدینه بگذرد و این یک تصمیم اشتباه بود زیرا اسرائیل دشمن خونی همه مسلمانان است، مکه و مدینه به همه مسلمانان تعلق دارد و با این تصمیم نادرست قلب مسلمانان را جریحه‌دار کرد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو