پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی فقیه در گلستان:

1401/4/30

امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و همدلی بین مردم از برکات اقامه‌نماز جمعه است

آیت الله نورمفیدی گفت: امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و ایجاد همدلی بین مردم از برکات اقامه نماز جمعه است. در دوران جنگ همین نمازهای جمعه بودند که مردم را بسیج و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و امروز هم در مواقع حساس در کنار مردم هستند.
آیت‌الله «سیدکاظم نورمفیدی» امروز «پنجشنبه ٣٠ تیر» در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان که به‌مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و همزمان در گرگان از ابتکار عمل فرمانداری گرگان قدردانی کرد.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان برگزاری این جلسه را در مصلی وحدت گرگان  «مبارک» توصیف کرد و گفت: این مکان به علت حضور بندگان خدا در روزهای جمعه و اقامه نماز، ارزشمند است و مردم در این فضا نسبت به مسائل اعتقادی، سیاسی و اجتماعی آگاهی پیدا می‌کنند.
وی در ادامه نمازجمعه را از برکات جایگاه ولایت فقیه در کشور دانست و اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، در رأس حکومت، امام عادل قرار گرفت که دستور به اقامه نمازجمعه دادند. در 5 مرداد سال 1358 در تهران، آن عالم مجاهد آیت‌الله طالقانی نمازجمعه را اقامه کرد و همان روز گرگان تنها شهری بود که همزمان با تهران، نمازجمعه در آن اقامه شده بود.
آیت‌الله نورمفیدی آیه‌ای از سوی مبارکه جمعه قرائت کرد و گفت: در این آیه خداوند تأکید بر برکات نمازجمعه برای جامعه اسلامی دارد. امنیت اجتماعی، سلامت جامعه و ایجاد همدلی بین مردم از برکات اقامه نماز جمعه است. در دوران جنگ همین نمازهای جمعه بودند که مردم را بسیج و به جبهه‌ها اعزام می‌کردند و امروز هم در مواقع حساس در کنار مردم هستند.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) است، افزود: شخصیت امام خمینی (ره) و طبع انقلاب اسلامی به گونه‌ای نبوده و نیست که از هدفی که تعیین کرده است، دست بکشد. امام خمینی (ره) اعتراض خود را به شاه معدوم از ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی شروع کرد اما آنطور نبود که با عقب‌نشینی حکومت، امام راحل از اهداف خود عقب بنشیند.
 نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب کردیم می‌دانستیم با جنگ‌، تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی مواجه می‌شویم و برای اینکه دشمن به اهداف خود نرسد کار و خدمت زیادی در کشور انجام شده است اما هنوز مشکلاتی هم داریم که مسئولان باید برای رفع این مشکلات بیشتر تلاش کنند.
وی به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: شاید نتوانید همه مشکلات، دردها و رنج‌های مردم را برطرف کنید اما باید با مردم با اخلاق و زبان خوش گفتگو کنید و همه باید خود را ملزم به پیروی از سیره و روش ائمه اطهار (ع) بدانیم.
گفتنی است در پایان جلسه شورای اداری حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان از پاکبانان فعال ستاد نماز جمعه و مدیران ادارات و نهاد هایی که همکاری مستمر دربرپایی نماز جمعه گرگان داشتند را با اهدای لوح یادبود و یک جلد کلام الله مجید مورد تقدیر قرار داد.

 

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو