پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی در خطبه عید سعید قربان :

1401/4/20

مبارزه با ظلم و طاغوت‌ جزو اصول جدایی‌ناپذیر اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: عبادت و بندگی خداوند، از پایه‌های اسلام به شمار می‌رود اما این دین فقط بندگی خداوند نیست و مبارزه با ظلم و طاغوت‌ نیز جزو اصول جدایی‌ناپذیر آن است.
  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی یکشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان گرگان اظهارداشت: ۱۰ ذی‌الحجه در نزد مسلمانان روز بسیار بزرگی است و خداوند این روز را برای همه مسلمانان عید قرار داد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عید قربان، عید بندگی است، تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) سرمنشا این روز است و زمانی که از آزمایشات و امتحانات الهی که آخرین آن ذبح اسماعیل (ع) بود خارج شد به عالی ترین مقام بندگی رسید.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با یادآوری این که حج تنها به عبادات ظاهری و بی‌روح خلاصه نمی‌شود، افزود: در آیاتی از قرآن کریم، مکه به عنوان نخستین خانه‌ای که برای همه مردم ساخته شده، یاد می‌شود و خداوند نیز از حج به عنوان خانه‌ای پربرکت یاد کرده است‌.
امام جمعه گرگان در ادامه به برگزاری مراسم برائت از مشرکین به عنوان جزئی از حج اشاره و اضافه کرد: از این ظرفیت حج باید مساله هدایت جهانی مطرح شود و مبارزه با مستکبران و طاغوتیان که برای منافع خود دنیا را به خاک و خون می‌کشند در دستور کار قرار گیرد.
آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد که باید فریاد توحید و برائت از مشرکین باید از آن خانه بلند شود.
آیت‌الله نورمفیدی با ابراز تاسف از جدایی حقایق حج از میان مسلمان یادآور شد: امیدواریم روزی حج به همان جایگاه واقعی و ابراهیمی خود برسد که البته در زمان فعلی برائت از مشرکین در حج تمتع به طور محدود و توسط ایرانیان انجام می‌شود که امیدوارم گسترده شود.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو