پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی:

1401/3/5

امید به آینده جزء اعتقادات دینی ماست

امام جمعه گرگان گفت : امید جزء اعتقادات دینی ماست و نباید از آینده مایوس بشویم اگر امام حسین (ع) مایوس بود وارد آن میدان و معرکه نمی شد.

حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی در جلسه شورای  اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان گلستان  با اشاره به اینکه از آثار مهم نماز "امنیت اجتماعی پایدار"است ،افزود : جامعه نمازخوان کمتر خیانت و گناه می کند .نماز علاوه بر اینکه یک تکلیف شرعی و وظیفه عبادی است اگر توام با روح و باطن باشد مسلما در زندگی اجتماعی و روزمره انسان ها هم اثرگزار است.
وی تاکید کرد : بنابراین همه ما باید دربرپایی فریضه مهم  نماز فعال باشیم و با برنامه ریزی در ادارات و مراکز آموزشی در عرصه اقامه نماز در جامعه فعالیت نمائیم.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله "مهدویت "همیشه امید بخش بوده است ، اظهار داشت: مسئله مهدویت و انتظار از مسائل مهم دینی ما است .در روایات ما در باب انتظار آمده است ؛ انسان منتظر باید همیشه امید داشته و منتظر گشایش باشد که امروز امید بخشی نیاز اساسی جامعه ما است در مقابل تمام تلاش دشمن این است امید را از جامعه ما بردارد.
امام جمعه گرگان تصریح کرد : امید جزء اعتقادات دینی ماست و نباید از آینده مایوس بشویم اگر امام حسین (ع) مایوس بود وارد آن میدان و معرکه نمی شد این همان امید بود که امام حسین (ع) را به آن میدان کشاند ، امید بود که امام باقر و امام صادق (ع) را وارد میدان مهم توسعه و رشد علمی کرد اگر امید نباشد هیچ پایی تکان نمی خورد و هیچ  دستی حرکت نمی کند .
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان به مشکلات عدیده نمازخانه‌های بین راهی اشاره کرد و گفت:  نماز خانه های بین راهی در وضعیت نامناسبی از لحاظ بهداشتی و مکانی برای اقامه نماز قرار دارند اینکه سرویس بهداشتی و محل اقامه نماز بین راهی مجاور هم باشند واقعا شایسته نیست .
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد :استقرار امکانات در نمازخانه های بین راهی استان ضرورت دارد و در شهرستان ها فرمانداران باید به نماز خانه های حوزه ماموریت خودشان رسیدگی کنند و مقدمات برگزاری نماز را برای عموم مردم فراهم کنند ما نمی گوییم نماز خانه ها مجلل باشد فقط در حد اینکه تمیز و مرتب باشد کفایت می کند.
امام جمعه گرگان افزود : نباید با بی توجهی به مکان برگزاری نماز  ایجاد تنفر در بین نمازگزاران نماییم بنابراین تاکید می کنم به نماز خانه ها توجه داشته باشید و از استفاده از فرش های کثیف هم جدا خودداری نمایید.
آیت الله  نورمفیدی با اشاره به اینکه وقتی در اذان می گویید( أَشْهَدُ أَنْ لا إِلٰهَ إلّا اللّهُ ، أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُوْلُ اللّهِ ) این ندای آسمانی باید با زیبایی و ظرافت و جمال باشد، اظهار داشت : در باب اذان گفتن هم باید بگویم اذان ندای الهی ودعوت خدا از مردم برای نماز است در این زمینه هم اگر می خواهیم در ادارات و مدارس اذان بگذاریم حتما باید ظرافت ها و زیبایی ها مورد نظر قرار بگیرد بعضی از اذان ها گوش آدم را می خراشد این مسئله در ادارات و نماز خانه ها مورد توجه مسئولین و برپا کنندگان نماز قرار بگیرد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری حضور مسئولین در نماز های جماعت را مهم بر شمرد و تاکید کرد: همه مسئولین در نماز جماعت ادارات خودشان شرکت داشته باشند اینکه اداره ای ارباب رجوع داشته باشد و اول ظهر فرماندار یا رئیس اداره را در صف اقامه کنندگان نماز ببیند این خودش یک تبلیغ عملی است با عمل خودتان تبلیغ دین بکنید به قول شهید مطهری تبلیغ "عملی  "اثرش بیشتر از تبلیغ "شنیداری " است.
امام جمعه گرگان در ادامه تهیه و انتشار سرود های پر محتوا در زمینه  نماز را در ترویج این فریضه دینی مهم برشمرد و گفت: به عنوان مثال سرود "سلام فرمانده " با لحن خوبی ارائه شده و برای نسل جدید جذاب شده است این سرود بر سر زبان ها خصوصا قشر کودک و نوجوان افتاده است .
وی افزود:در زمینه سرود باید به محتوای شعر و لحن خواننده  آن  توجه داشت و اگر این مسئله مورد نظر قرار بگیرد در روح و روان مخاطب تاثیرگزار خواهد بود.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو