پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی:

1401/3/1

حجاج سفیران ایران در مناسک حج هستند/ رفتارها وحدت آفرین باشد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: از فرصت حج برای وحدت آفرینی در بین کشورهای مسلمان استفاده کنید

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر در دیدار روحانیون و خادمین فرهنگی حج و زیارت گلستان با ایشان اظهار کرد: حج یک امتیاز ویژه ای است که برای مسلمانان در نظر گرفته شده است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه هیچ آیین و ادیان الهی چنین امتیازی را ندارند، خاطرنشان کرد: این امتیازی است که برای مسلمانان قرار داده شده و کسانی به حج مشرف می‌شوند مهمان خدا هستند و خداوند در این مهمانی به بندگانش مغفرت هدیه می‌کند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: مغفرت مسئله بسیار مهم است، چرا که همه ما کوتاهی در زندگی داریم، با وجود اینکه مومن هستیم و ایمان به آخرت و روز قیامت نیز داشته باشیم.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر با دقت به برنامه اعمال خودمان نگاه کنیم این مسائل دیده می‌شود و همه انسان‌ها برای نجات نیازمند مغفرت هستند و خدا حاجی را با مغفرت خودش میزبانی می‌کند.
وی با بیان اینکه حج آدابی دارد و آنهایی که عازم حج هستند باید سه چیز داشته باشند تا مورد مغفرت خدا قرار بگیرند، یادآور شد: کسی که عازم حج است باید دارای ورایی باشد که او را از گناه باز بدارد و بردباری و تحملی داشته باشد که در ایام حج بتواند جلوی غضب خود را بگیرد.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: همچنین باید معاشرت خوب و همراهی با اطرافیان داشته باشد، تا خداوند آن وعده‌ای را که داده نصیب آنها کند.
نماینده ولی فقیه گلستان با اشاره به وظایف علما در مناسک حج، تصریح کرد: وظایف علما و روحانیون در این سفر وظیفه ویژه است و باید به حاجی کمک کنند که به این درک برسد که از کجا آمده و چرا آمده و چه باید انجام دهد؟ و همچنین مزیت‌های و اهمیت حج برای مسلمانان گفته شود.
وی ادامه داد: برای مناسک حج، مسلمانان در سراسر دنیا گرد هم جمع می‌شوند و حاجیان به عنوان سفیران کشور ایران در این سفر هستند.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به تفرقه انگیزی دشمنان افزود: حج زمینه را برای وحدت مسلمانان فراهم می‌کند و باید به گونه‌ای برخورد شود که دسیسه‌های دشمنان برای توطئه و تفرقه افکنی در بین مسلمانان خنثی شود.
 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو