پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی فقیه در گلستان:

1401/2/29

شوراها هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند

امام جمعه گرگان گفت: شوراهای شهر و روستا با وجود برخورداری از جمعیت افزون بر ۱۲۰ هزار نفری و داشتن اختیارات قانونی زیاد هنوز جایگاه خود را در مسیر رسیدن به توسعه پیدا نکرده‌اند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار رییس و اعضای شورای عالی استان‌ها با ایشان اظهار داشت: شوراها می توانند قدرت و کارایی بسیار بیشتری از وضعیت امروز خود داشته باشند اما رسیدن به این چشم انداز نیازمند باورپذیری اعضا است.
وی افزود: شوراها می‌توانند به امور بخش‌ها، روستاها، شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها نظارت کنند و حل مشکلات را از مسوولین مربوطه مطالبه کنند.
امام جمعه گرگان ادامه داد: پیشبرد برنامه‌های مختلف شوراها در ابعاد گوناگون نیازمند همکاری مردم است و نمایندگان پارلمان محلی با همکاری همگانی می توانند مشکلات را برطرف کنند.
آیت الله نورمفیدی گفت: اعضای شوراها باید در ابتدا حدود اختیارات قانونی خود را بشناسند و با جایگاهی که قانون اساسی برای آنها در نظر گرفته آشنا شوند.
نخستین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

 

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو