پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی:

1401/2/28

شهید مطهری از افتخارات حوزه علمیه است

هنوز هم مطالعه آثار شهید مطهری دارای حرف های تازه و نو است که این خصوصیت نیز از افتخارات حوزه علمیه به شمار می رود.

 آیت الله نورمفیدی در دیدار اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) با ایشان به مناسبت پاسداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهارداشت: دلیل اصلی اینکه روز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری به نام معلم و تجلیل از مقام آنها نامگذاری شده این است که این شهید عزیز حقا و به معنای واقعی کلمه " معلم " بوده اند.
وی در ادامه افزود: آنهائیکه میخواهند نگاه نو با مبانی معرفتی اسلام داشته باشند حتما باید منابع و کتاب های  شهید مطهری را مطالعه نمایند.
امام جمعه گرگان تصریح کرد: هنوز هم در چارچوب مورد قبول حوزه های علمیه مطالعه آثار ایشان دارای حرف های  تازه و نو است که این خصوصیت شهید مطهری از افتخارات حوزه علمیه به شمار می رود.
آیت الله نورمفیدی در ادامه یادآور شد: در قم که بودم شهید مطهری جلسات عمومی را در روزهای پنجشنبه برگزار می کردند و یک جلسه خصوصی  راهم شب های پنجشنبه با حدود هفت الی هشت نفر در منازل برگزار می نمودند که بنده هم توفیق حضور در این جلسه خصوصی چند نفره  را داشتم  که انصافا مباحث مطروحه از نظر علمی همه حاضرین را اشباع می کرد.
نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه استاد شهید مطهری در یکی از این جلسات با بیان حدیثی از امام صادق (ع) :"ما جَعَلَ اللّه ُ بَسطَ اللِّسانِ و كَفَّ اليَدِ ، و لكِن جَعَلَهُما يُبسَطانِ مَعا و يُكَفّانِ مَعا"خداوند زبان را بسته و دست را گشاده قرار نداده، بلكه آنها را چنان آفريده كه با هم باز مى شوند و با هم بسته مى گردند ، در شرح آن فرمود:  به استناد فرمایش مرحوم شیخ طوسی رضوان الله  تعالی علیه و صاحب جواهر منظور حدیث این است که خداوند نیامده زبان را آزاد بگذارد ولی به عمل هیچ توجه ای نکند.
وی تصریح کرد:وقتی را که عمل باشد و مردم با چشم ، انسانی را که عملا آمربه معروف و نهی از منکر است مشاهده کنند  قطعا صد برابر تاثیرگزار تر است از اینکه فقط در حد زبان و گوش باشد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به رابطه صمیمانه بین استاد و شاگرد علامه شهید مرتضی مطهری ،گفت:وقتی را که کنار ایشان می نشستیم احساس نمیکردیم که ایشان استاد مطهری و بنده مثلا یک طلبه مبتدی هستم در واقع به معنای واقعی کلمه اخلاق و رفتار ایشان بسیار سازنده بود.
امام جمعه گرگان در پایان با سپاس از زحمات اساتید حوزه علمیه امام خمینی (ره) ،گفت:  عزیزانی که متحمل این شغل بسیار مهم و حساس هستند اگر علما و عملا  در راستای تربیت طلاب قدم بردارند مشمول عنایات خداوند در دنیا و آخرت خواهند بود.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو