پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر با ایشان

1401/2/12

روابط بین کارگر و کارفرما باید دوستانه و پدر و فرزندی باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: روابط بین کارگر و کارفرما باید یک روابط دوستانه و با صفا و پدر و فرزندی باشد تا خاطر کارفرما و کارگر جمع باشد.

 

آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر با ایشان ضمن گرامیداشت روز کارگر با اشاره به نگاه اسلام به کار، گفت: حضرت امام (ره) فرمودند: خدا هم کارگر است، یعنی این نگاه با آن نگاه خیلی فرق می کند، یعنی همه جامعه و بخش ها مشغول کار هستند، این نگاه نگاه بهتری است، بنده هم کارگرم شما هم کارگرید و ... همه به نوعی کارگر هستند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: همه در حال و مشغول انجام یک کاری هستند و این نگاه هم بهتر است و گسترده تر از نگاه رایج هم است.
وی با بیان اینکه هر جامعه ای برای پیشرفت به دو چیز نیاز دارد، گفت: یکی علم و دانش و دیگری هم کار است.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند هم باید از نظر علم و دانش در همه زمینه ها باید پیش برود چون اگر از نظر علم پیش نرود و تعالی پیدا نکند پیشرفت هم معنایی ندارد.
وی مثال زد: کشاورزی الان ما دانش بنیان نیست و روز به روز هم در حال پس زدن است. وقتی علم در این عرصه باشد شاهد پیشرفت در بخش کشاورزی خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه علم و کار دو بال پیشرفت و توسعه هر جامعه ای است، گفت: پیشرفت یک کشور هم باید با علم پیش برود و روز به روز باید علم و دانش ما پیشرفت کند و دیگری هم کار است و همه باید کار درست انجام دهند.
وی اظهارداشت: در شارع مقدس اسلام هم به کار و علم در همه زمینه ها تاکید شده است و در تمام رشته های علوم مورد نیاز است چون زندگی ما را جهت می دهد و انسان هر کاری را که انجام می دهد باید متقن و بی عیب باشد.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: کار باید درست و حسابی باشد و هم کارگر و کارفرما باید این نکته را مورد توجه داشته باشند، اینکه ما چه کشوری را می خواهیم داشته باشیم و کجا می خواهیم برویم.
وی گفت: بزرگترین فایده این انقلاب این بود که این کشوری را که سال ها و قرن ها مورد تهاجم و حمله بیگانگان بود خودش را آزاد کرده، این مهمترین فایده این انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ما کشوری می خواهیم که هم از نظر علم و دانش و تلاش ها یک کشور هوشمند و رشیدی باشد تا بتوانیم ایران آزاد شده از استعمار یوغ غرب و شرق را به یک کشوری که بتواند مطرح باشد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر شرکت های دانش بنیان، گفت: نگاه معظم له به مسائل عمیق است و بدون دانش نمی شود کاری را انجام داد، کارگرهای ما هم باید اهل دانش شوند، اگر کارگران علمی بلد باشند قطعا رشد می کنند.
آیت الله نورمفیدی افزود: شرکت های دانش بنیان خیلی مهم است و باید حساب شده کار و عمل کنیم، افرادی که این کاره هستند به آنها سپرده شود.
وی تاکید کرد: روابط خوب بین کارگر و کارفرما باید برقرار باشد که این مسئله در استان گلستان خوب است. روابط بین کارگر و کارفرما باید یک روابط دوستانه و با صفا و پدر و فرزندی باشد تا هم خاطر کارفرما جمع باشد هم خاطر کارگر جمع باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: اگر به این نکته توجه نشود ممکن است شرایطی پیش بیاید که کارفرما بترسد و این درست نیست. ما باید روابط را طوری تنظیم کنیم که کارفرما دنبال تولید باشد و دلسردی برایش ایجاد نشود و احساس خطر نکند و  سرمایه گذاری برایش مشکل نباشد و کارگر هم راحت زندگی کند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو