پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان:

1401/1/16

تبیین دین مهمترین مسئله در «جهاد تبیین» است/ علما با زبان روز با مردم صحبت کنند

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: وظیفه جهاد تبیین، تبیین مسائل دینی و اعتقادی است که علما در این راستا وظیفه مهمی دارند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: وظیفه جهاد تبیین، تبیین مسائل دینی و اعتقادی است که علما در این راستا وظیفه مهمی دارند.
آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» امروز (پنجشنبه ١١ فروردین) در جلسه ستاد استهلال مناطق قومی گلستان که با حضور جمعی از علما و روحانیون اهل سنت گلستان برگزار شد، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، پیامبر اسلام هر سال قبل از ماه مبارک رمضان مردم را برای ماه مبارک رمضان آماده می کردند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ماه رمضان ماهی است که با خود رحمت و مغفرت می آورد، پیامبر (ص) فرمودند؛ به خودتان گرسنگی بدهید، گرسنگی برکاتی دارد و مهمترین برکات و فایده اش این است که وقتی شکم گرسنه باشد روح انسان برای پرواز ملکوت آماده می شود.
وی ادامه داد: فلسفه مهمانی خدا و گرسنگی، برای این است که برای سلوک الی الله و پرواز به سوی معنویت آماده تر شویم و روزه هم جایگاه خوبی دارد و باید خدا ر برای روزه گرفتن شکر کنیم.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه خدا خواسته است تا ما در این ماه متکامل تر شویم، اظهارداشت: روزه را باید با میل و رغبت و قبولی قلب بگیریم و اگر این تکلیف با میل باطنی انجام دهیم بسیار خوب خواهد شد.
وی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان اول باید به خودمان برسیم و دلها را متوجه سوی خدا کرده و از بندگی های دیگر آزاد کنیم، باید اول به خودمان برسیم و بعد بتوانیم دست مردم را بگیریم.
نماینده ولی فقیه در گلستان اقدامات صورت گرفته در مرکز اسلامی گلستان را کار بسیار خوبی خواند و گفت: این فعالیت باید تکثیر و به استان های دیگر هم ارسال شود تا راهگشایی برای همه باشد و امتیازی برای علمای استان خودمان باشد.
وی با اشاره به جهاد تبیین، افزود: تبیین هم وظیفه ماست به خصوص در مسائل اعتقادی، حقایقی که در قرآن آمده است، فقط سنت های تشریحی ذات اقدس الهی نیست بلکه سنت های تکمیلی خدا هم در آن وجود دارد.
آیت الله نورمفیدی گفت: امروز اعتقادمان بر اساس آیه قرآن این است و اینکه عمر آمریکا به سر می آید و  تمام خواهد شد، همانطور که شوروی تمام شد.
وی ادامه داد: این سنت خداست و سنت خدا لایتغیر است.
نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه اولین نکته در مسئله تبیین، تبیین دین است و وظیفه ما تبیین دین است، گفت: سیاست هم از دین جدا نیست و ما نمی توانیم این حرف را بزنیم. مگر پیامبر اسلام ما سیاست مدار نبود و نجنگید.
وی افزود: سیاست به معنای امروز دنیا که دروغگویی و ظلم و ستیز است مدنظر نیست بلکه سیاست به معنای مدیریت جامعه نمی تواند از دین جدا باشد.
آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: وظیفه جهاد تبیین، تبیین مسائل دینی و اعتقادی است که علما در این راستا وظیفه مهمی دارند.
وی تاکید کرد: برای دفاع از دین باید به روز شویم و زمان را درک کنیم، انسان باید بتواند به زبان روز با مردم حرف بزند و کار هر کسی نیست، این کار انبیا و پیامبر اسلام بوده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز ما هم باید با زبان روز و زمان با مخاطبان مان حرف بزنیم، در جهاد تبیین وظیفه اصلی ما این است، البته برای مصالح کشور هم وظیفه داریم، امروز کشور اسلامی ما به کجا رسیده است.
وی افزود: در مسائل سیاسی نیز باید از کشور و نظام و مقام معظم رهبری دفاع کنیم، هیچ کدام از رهبرهای اسلامی دنیا به اندازه رهبر معظم انقلاب نیست و باید قدر رهبر انقلاب را دانست.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو