پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/2

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان: شرح صدر در تبلیغ دین از شرایط مهم امروزحوزه و روحانیت است/ از شنیدن حرف مخالف ناراحت نشوید

آیت الله نورمفیدی گفت: داشتن شرح صدردر تبلیغ دین از شرایط مهم امروزحوزه و روحانیت است، این بدان مفهوم است که همه مردم و سلیقه‎ها در دل آنها جای بگیرند و از شنیدن حرف مخالف هم ناراحت نشوند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در مراسم معارفه و تکریم مدیر حوزه علمیه استان گلستان که با  حضورآیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در حوزه علمیه امام خمینی (ره)برگزار شد، با بیان اینکه شان روحانیت حفاظت از مواریث پیامبر (ص) و انبیای الهی بوده است ،عنوان کرد: اگر روحانیت و حوزه های علمیه نبودند، مواریث رسول خدا (ص) به دست نسلهای امروز نمی رسید.

وی افزود: علماء و روحانیت عمیق ترین، با سابقه دارترین و موثرترین قشر در امت اسلامی بودند که با خون دل خوردنها در کسب معارف اسلامی زحمات فراوان کشیدند تا مواریث رسول خدا (ص)را تحویل مردم بدهند.

امام جمعه گرگان در ادامه با بیان اینکه باید قدردان حوزه های علمیه باشیم ،تصریح کرد: حوزه های علمیه و علما و بزرگان در راه  دین تلاش های فراوانی کرده اند که اگر آن زحمات نبود، سرنوشت مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع)مشخص نبود.

آیت الله نورمفیدی وظیفه دیگر روحانیت را پاسخگویی به جامعه برشمرد و گفت: شرایط امروز جامعه با گذشته  بسیار متفاوت شده است و ضرورت دارد حوزه علمیه تشکیلات قوی و منسجم داشته باشد و برنامه ریزی دقیق و منظمی  را برای امر مهم تبلیغ منظور نماید.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط امروز حوزه های علمیه ما با سال های قبل حوزه های علمیه متفاوت شده است، افزود: در شرایط حساس امروزی باید در این حوزه ها طلبه هایی تربیت شوند که به میدان پاسخ گویی به نیازهای جامعه بروند و در سمت تبلیغ و ترویج دین اسلام تلاش نمایند که ما از خدا می خواهیم همه عزیزان مروج دین را در این سمت مهم یاری نماید.

وی گسترش وجودی را از دیگر وظایف روحانیت امروز جامعه برشمرد و افزود: داشتن شرح صدردر تبلیغ دین نیز یکی دیگر از شرایط مهم حوزه و روحانیت است، این بدان مفهوم است که همه مردم و سلیقهها در دل آنها جای بگیرند و از شنیدن حرف مخالف هم ناراحت نشوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید برعملی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه  ، ادامه داد: دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص  حوزه های علمیه باید به صورت جدی و کاملاً برنامه ریزی شده دنبال شود.

وی در ادامه با اشاره به  پختگی و درایت آیت الله  اعرافی در سمت مدیریت حوزه های علمیه کشور ،گفت: توجه نکردن به فضا سازی های بی مورد و محکم بودن در این مسئولیت از ویژگی های بارز آقای اعرافی  است که در پیشرفت امور حوزه های علمیه و توجه ویژه ایشان  به منویات رهبر معطم انقلاب نقش بسزایی داشته است.

آیت الله نورمفیدی در پایان از زحمات 13 ساله حضرت حجت الاسلام و المسلمین ملکی در مسئولیت مدیریت حوزه های علمیه استان گلستان  تقدیر و تشکر و برای حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فرمدیریت جدید حوزه های علمیه استان  آرزوی موفیقت از خداوند متعال مسئلت نمود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو