پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/5/17

یادداشت علی اصغر طهماسبی

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان به مناسبت روز خبرنگار

در منابع  و روایات اسلامی  ، صفاتی همچون عدالت، و فضایلی چون شهامت و عفت که در مجموع از آنها تعبیر به تقوا و خویشتن داری است ازشرایط حداقلی برای خبرنگاری، برداشت می شود. که رعایت این صفات اخلاقی ، موجب مقبولیت خبر وجایگاه حداکثری خبرنگاری می گردد.

بنابراین اخلاق ،صداقت ،راستگویی ، امانت داری ، حرفه‌ای بودن و بهره مند بودن اصحاب رسانه از دانش و تخصص لازم و از سوی دیگر پرسشگری و نظارت عمومی نیز از بایسته‌های امروز خبرنگاران  ،گزارشگران و به طور کلی اصحاب رسانه محسوب می شود.

خبرنگاری از جمله کارهای حساس و پرخطر محسوب می‌شود که دراین راستا خبرنگاران ، اهالی مطبوعات و تلاش گران عرصه رسانه‌ها می بایست  از امنیت شغلی برخوردار باشند .به نظر بنده کار در رسانه راه رفتن در میدان مین گذاری شده است.

خبرنگاران و گزارشگران همواره با « روایت اول» از خبر همچنان مشکل دارند محدودیت‌ها و ملاحظات درست امنیتی از یک سو و احتمال نفوذ عناصر بیگانه از سوی دیگر مرز اطلاع رسانی همراه با رعایت مصالح و منافع ملی را بس دشوار می‌کند چاره اندیشی برای این معضل در عصر رسانه یک ضرورت فوری است که در این راستا انجمن‌های صنفی کاربلد حرفه‌ای و مقتدر باید از حقوق رسانه‌ها فارغ از دغدغه‌های جناحی و سیاسی دفاع نمایند .در واقع رسانه ها باید مرجع و پناهگاهی برای خودشان داشته باشند .

از طرفی دراین عصر قدرت گیری ، رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی نوین  ، رقابت با رسانه‌های سنتی (دیداری، شنیداری  ومکتوب ) را به نفع خود رقم زده است که اگر در این رقابت‌ها مرزهای آن روشن و شفاف تعریف نشود موجب اختلال در نظام رسانه‌ای و در دراز مدت کاهش نفوذ و اعتبار رسانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

اینجانب با تسلیت ایام عزاداری سید جوانان اهل بهشت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، یاد شهدای اصحاب رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی را گرامی داشته واز زحمات و تلاش های خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی استان گلستان تقدیر و تشکر نموده، برای همه این عزیزان سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون در مسیر ایفای رسالت خطیر را مسئلت می‌نمایم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو