پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/7/23

اهم سخنان حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان

در دیدار جمعی از نخبگان جوان ، استعدادهای برتر علمی و فرهنگی استان گلستان با ایشان:

🔸نخبگان مایه مباهات ما هستند و بنده به سهم خودم به چنین جوانان نخبه افتخار می کنم.

🔸دین مبین اسلام به علم و دانش جايگاهي والایی داده است و ما هم بر مبنای معارف دینی برای علم و دانش احترام ویژه ای قایل هستیم.

🔸علم و دانش هم در طول تاریخ و هم امروز مایه قدرت بوده و در آینده هم مایه قدرت و اقتدارخواهد بود.

🔸 در طول تاریخ، ایران پرورش‌دهندهٔ دانشمندان بزرگی بوده‌است ،بنابراین ایران پایگاه علم و دانش بوده و بسیاری از دانشمندانی که هنوز هم در دنیا با اندیشه های تابناک مطرح هستند متعلق به کشور ما می باشند و این مایه افتخار ما ایرانیان محسوب می شود.

🔸امروز سرمایه ما معادن و نفت و گاز نیست بلکه نیروی انسانی است ،در واقع این سرمایه انسانی متخصص است که نگه‌دارنده صنعت نفت و گاز ما هستند. 

🔸استعمارگران دنیا به دنبال رشد نیروی  انسانی کشورها نبوده و نیستند چون که اگر اینها رشد کنند آنها در زمینه های مختلف دچار مشکل می شوند به عنوان مثال امروز شاهدیم  که بعضی ازعلوم را صرفا درانحصار خودشان نگه داشتند .

🔸اصولا نخبه و نخبگان یک استقلال وجودی دارند ، شما اگر تاریخ نخبگان دنیا را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که آنان عاشق علم و دانش بوده اند.

🔸باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه و مبتکر ایرانی فعال در حوزه کشاورزی و صنعت برای پیشرفت کشور و استان حمایت کنیم.

🔸برای پیشبرد اهداف اقتصادی استان باید دنبال بخش خصوصی  باشیم وهمه جانبه از سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی حمایت کنیم.

🔺نخبگان عامل مهم توسعه و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف هستند و ما علم و دانش نخبگان را موجب عزت و اقتدارآفرینی کشور می دانیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو