پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/7/3

نماینده ولی‌فقیه در گلستان: روحانیون و طلاب باید دین‌شناس باشند

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: دین‌شناسی که باید توسط طلاب و روحانیون در جامعه گسترش پیدا کند، از هر علم و دانشی بالاتر است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه‌شنبه در آیین شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: دین مانند سایر علوم گسترده شده که باید بر این اساس، حوزه‌های علمیه و مدارس مربوطه به سمت تخصصی‌شدن حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: اعتقادات دنیایی بی‌نهایت است و هر چه بیشتر کنکاش شود، باز هم فضای تحقیق و بررسی وجود دارد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: برای دین‌شناسی باید رشته‌های تخصصی ایجاد شود و بر همین مبنا، تخصصی شدن حوزه‌های علمیه واجب است.

وی ادامه داد: دین‌شناسی به تنهایی فایده‌ای ندارد، بلکه باید با شناخت دین، اول آن را در خود ایجاد کنیم تا بتوانیم دست دیگران را نیز بگیریم.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: مهم‌ترین مساله امت اسلامی، مساله «وحدت» است، به خصوص جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه باید به این مساله توجه کنند.

وی افزود: علما و روحانیت باید پرچمدار وحدت در جامعه اسلامی باشند.

وی به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این هفته هم باید مورد توجه همگان قرار بگیرد، زیرا دوران هشت سال جنگ تحمیلی، دوره نورانی تاریخ کشور ما است.

موسس مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: در حالی که کشورهای دنیا به رژیم بعثی عراق و صدام علیه ایران کمک می‌کردند، حتی نتوانستند یک وجب از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: رفتار شما طلاب در بین خانواده و دوستان، سبب علاقمندی جوانان و فرزندان آنان به ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهد شد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو