پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/6/31

آیت الله نورمفیدی در دیدار جمعی از علما و مسلمانان کشور هندوستان و پاکستان و اروپا و آمریکا و جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه و طلاب مدرسه امیرالمومنین قم با ایشان:

وحدت و یگانگی و همدلی امت اسلامی در مقابل کفار مثل نماز خواندن یک امر مسلم و از اوجب واجبات است ،این مهم نیاز به بحث و دلیل و استدلال ندارد

آیت الله نورمفیدی در این دیداربا تبریک هفته وحدت، گفت: امام خمینی (ره)با طرح و ایده ای نو ایام ولادت یگانه عالم محمد مصطفی (ص) را به مبنای وحدت و یکپارچگی مسلمانان تبدیل کردند.

وی در ادامه گفت: زمان آن رسیده است که مسلمانان خواست خدا و پیامبر مکرم اسلام(ص) را پاسخ دهند. شرایط امروز جهان گویای این است که باید از غفلت بیرون آییم و مفهوم آیه شریفه مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم را به عالم ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: شیعه و سنی یک هدف مشترک دارند و آن، تحقق هدف نهایی پروردگار و پیامبر گرامی اسلام (ص) است که در سایه وحدت بین مسلمانان محقق می شود.

آیت الله نورمفیدی ، پروردگار، قرآن، پیامبر (ص) و معاد را از اشتراکات دینی شیعه و سنی برشمرد و تاکید کرد: شیعه و سنی باید به اعتقادات مذهبی یکدیگر احترام بگذارند و به این باور برسند که اعتقادات هر یک از طرفین، بر اصول قوی و محکم بنا شده است. 

وی با اشاره به اینکه دشمن همواره از شکاف بین مسلمانان سود می جوید،افزود: دشمنان برای ایجاد اختلاف دام‌های مختلفی گسترده‌اند که ایجاد برخی رسانه ها و فحاشی به مسلمانان و توهین به شیعیان و اهل تسنن نمونه‌هایی از آن است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه خداوند متعال از برگزاری این نوع مراسمات و مجالس و کنار هم بودن شیعه و سنی خوشحال و راضی است،اظهار داشت: قطعا این نشست های مبارک مورد عنایت و لطف و توجه ویژه خدای متعال خواهد بود.

وی تصریح کرد: این در کنار هم بودن ها و برگزاری نشست های صمیمی برادران فرق اسلامی ، دشمن را به خشم می آورد و شیاطین جن و انس را عصبانی می کند.

آیت الله نورمفیدی درادامه با اشاره به حوادث غزه ،گفت: اگر امت اسلامی با هم همدل و یکپارچه باشند دشمنان اسلام جرات نمی کردند که جنایات وحشیانه را درغزه انجام دهند و زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون در آورند و به مقاصد شوم خود برسند.

وی افزود:حوادث وحشیانه دشمنان بر علیه مسلمانان نشانگر این است که امروز وحدت و یگانگی و همدلی امت اسلامی در مقابل کفار مثل نماز خواندن یک امر مسلم و از اوجب واجبات است که این مهم نیاز به بحث و  دلیل و استدلال ندارد .

نماینده ولی فقیه دراستان با بیان اینکه خدا در قرآن ما مسلمانان را ید واحده معرفی کرده است ،افزود: ما که پیرو قرآن کریم و عاشق و دلداده پیامبر (ص) هستیم ، نباید با هم اختلاف داشته باشیم.

آیت الله نورمفیدی قرآن را مهم ترین محور وحدت و ملجاء و مرجع  مسلمانان برشمرد و یادآور شد: قرآن در میان همه کتب آسمانی تنها کتابی که دست تحریف از آن کوتاه ماند و پیامبر گرامی اسلام(ص) یکی از عوامل مهم وحدت مسلمانان است.

 نماینده ولی فقیه دراستان در ادامه با اشاره به اینکه جوامع اسلامی باید از اختلاف پرهیز کنند ،یادآور شد :همه ما شاهد بودیم که  در حرکاتی مذبوحانه قرآن کریم را در مقابل چشمان مردم آتش زدند و پاره پاره کردند، اما اینها نمی دانند کتاب آسمانی قرآن با عظمت و عزت روز افزون در میان مسلمانان زنده و پاینده است و خداوند خود حافظ آن است.

وی افزود :در چنین شرایط جهانی مسلمانان باید دست دردست هم  ،جبهه واحد در مقابل دشمنان ایجاد کنند.

امام جمعه گرگان گفت: امیدواریم در آینده شاهد تأسیس اتحادیه کشورهای اسلامی باشیم. کشورهای اسلامی با امکانات و منابعی که در اختیار دارند، می توانند مهم ترین اتحادیه بین المللی را پدید آورند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: برای دشمن شیعه وسنی فرقی ندارد، هدف آن ها  نابودی اصل اسلام است اینکه  امریکا به دنبال حل اختلاف بین مسلمانان باشد باید گریست ، چرا که کسی بانی اصلی اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است به دنبال حل اختلاف ما باشد.

 آیت الله نورمفیدی گفت: شما به عنوان سفیران و پیام‌آوران کشورهای اسلامی باید این اهداف را به مردم خود برسانید تا در آینده نزدیک به اهدافی که خدا و پیامبرش از ما خواسته‌اند عمل کنیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو