پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/6/30

امام جمعه گرگان:وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است

آیت الله نورمفیدی با تبریک ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: امروز وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۳۰ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به ولادت امام صادق(ع)، گفت: توسعه مکتب اهل بیت(ع) از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شروع شد و به خصوص در زمان امام صادق(ع) پرورش شاگردان شایسته و بزرگ در زمینه های مختلف علمی انجام شد.

امام جمعه گرگان با اشاره با بیان اینکه امام صادق(ع) پرورش دهنده علم بود، افزود: علم جایگاه بسیار والایی دارد وکسی که به علم برسد پیروزی دارد و اگر به علم نرسد دیگران بر او قالب می شوند.

وی تاکید کرد: باید امت اسلامی طرفدارعلم و دانش و پیشرفت و تعالی علمی در همه زمینه ها باشند و دانشگاه ها و حوزه های علیمه ما باید روز به روز جلوتر رفته و داده های علمی ما برای دنیا ارائه شود.

آیت الله نورمفیدی با تبریک ولادت پیامبر(ص) و هفته وحدت، گفت: امروز وحدت و یکپارچگی مسلمانان از اوجب واجبات است.

وی افزود: اگر وحدت بین مسلمانان وجود داشته و با هم هماهنگ باشند و کینه و دشمنی بین شان نباشد، می توانند حاکمیت خوبی در دنیا پیدا کنند ولی اگر اختلاف بین شان وجود داشته باشد باعث می شود که دشمن از این طریق وارد شود و هر بلایی سرشان بیاورد.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: همه حرف بزرگان و شخصیت های دلسوز اسلام از گذشته تا امروز امت اسلامی بوده است و باید وحدت تبدیل به یک فرهنگ شود و همه بدانند واجب است.

وی با بیان اینکه کسی که بیاید اختلاف ایجاد کند شیطان است، گفت: همه باید مواظب باشیم و هر کسی که حرف تفرقه انگیز می زند را بیرون بیاندازید.

آیت الله نورمفیدی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس مسئله بسیار مهمی است. ما تازه انقلاب کرده بودیم و با کسی کاری نداشتیم ولی دشمنان نگذاشتند و توطئه کرده و جنگ ایجاد کردند و این جنگ را هشت سال بر ما تحمیل کردند.

وی اظهارداشت: دفاع مقدس چیز خود خواسته ای نبود، ما از دین و استقلال و نوامیس مان دفاع کردیم و تمام شهدایی که در این مسیر به شهادت رسیدند ان شاءالله با شهدای کربلا محشور کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش از مهمترین مسائل کشور ماست و هر چه هم در این زمینه هزینه شود سرمایه گذاری است.

وی افزود: در آموزش و پرورش انسان ساخته می شود و جایگاه بسیار مهمی دارد و معلمان، آموزگاران و دبیران باید جایگاه شایسته ای پیدا کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه ما متاسفانه عدالت آموزشی نداریم، تاکید کرد: همه بچه ها باید در آموزش ما یکی باشند.

وی گفت: فرزندان این جامعه در این مدارس باید ساخته شوند، این کشور در آینده نیاز به انسان های شایسته، علمی، اخلاقی، عملی، علاقمندی و دلسوزی به کشور و جامعه دارد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اقدام و جنایات اخیر صهیونیست ها در لبنان، افزود: ریشه انجام این اقدامات آمریکا ست ان شاءالله خداوند بشریت را از دست این ظالمان نجات دهد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو