پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/6/20

نماینده ولی فقیه در گلستان:هیچ چیزی نمی تواند بین بنده خدا و خداوند متعال جدایی بیاندازد

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه هیچ چیزی نمی تواند بین بنده خدا و خداوند متعال جدایی بیاندازد، گفت: آن فرد، بنده خداست و بنده مقام، ثروت، پول، شهوت و حب دنیا نیست.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (سه شنبه ۲۰ شهریور) در مراسم فارغ التحصیلی و عمامه گذاری جمعی از طلاب اهل سنت روستای قره تپه بندرترکمن با قرائت آیه ۶۲، ۶۳ و ۶۴ سوره مبارکه یونس گفت: در این آیات خداوند متعال از اولیای الله صحبت می کند، بر اساس آیات شریفه قرآنیه هم خدا ولی مومنین است و هم مومنین ولی خدا هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این آیات شریفه قرآنی را خوب بفهمیم و خودمان را محک بزنیم و روی میزان بگذاریم و با آن میزانی که مسئله ولایت مطرح است وفق دهیم.

وی با بیان اینکه بحث های مفصلی در این آیه مطرح است، ادامه داد: وقتی بین دو نفر ولایت می گویند یعنی آنقدر به هم نزدیک هستند و هیچ چیزی نمی تواند بین آنها فاصله بیاندازد و در آن یک دنیا حرف است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه هیچ چیزی نمی تواند بین بنده خدا و خداوند متعال جدایی بیاندازد، اظهارداشت: آن فرد، بنده خداست و بنده مقام، ثروت، پول، شهوت و حب دنیا نیست و نمی تواند بین بنده خدا و خدا فاصله بیاندازد.

وی گفت: خداوند ولی این بندگان خداست و یک رابطه طرفینی بین خدا و بندگان خدا برقرار می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: یک عده ای مومن هستند اما وقتی که پول را می بینند خدا را فراموش می کنند و پول باعث جدایی بین آنها و خدا می شود ولی بین بنده خدا و خداوند متعال هیچ چیزی و حتی پول و مقام نمی تواند فاصله بیاندازد.

وی افزود: خدا ولی مومنین است و مومنین را از تاریکی ها به سوی نور هدایت می کند. بنده آنقدر به خدا وصل و نزدیک می شود که تمام وجودش از محبت و عشق به خدا پر می شود که هیچ چیزی نمی تواند بین او و خداوند جدایی بیاندازد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه کسانی که تحت ولایت الهی هستند از یک آرامش درونی بی انتهایی برخورداند، گفت: اگر انسان بتواند انسان تحت ولایت الهیه قرار گیرد و ولی خدا شود، موقع مرگ با خوشحالی از دنیا می رود و مرگ مثل گل خوشبویی برایش خواهد شد که بو می کند.

وی، قرآن کریم را اصل و اساس مکتب اسلام دانست و افزود: ما نباید قرآن را ساده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تشکر از مردم ترکمن صحرا در برگزاری چنین مراسم باشکوهی، گفت: علمای راستین و ربانی کسانی هستند که پیام خدا را به مردم می رسانند و از هیچ کس هم نمی ترسند و حرف خدا را به مردم می گویند.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام همیشه دعا می کرد خدایا از خشیت خودت آنقدر به ما بده که ما شما را معصیت نکنیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مسائل غزه، گفت: در حالی که شب و روز مردم غزه در حال کشته شدن هستند برخی از کشورهای اسلامی سکوت کرده و به طریقی به اسرائیل کمک می کنند.

وی افزود: مرحبا به کشور یمن که کشتی های حامل وسایل اسرائیل را می کوبند.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: پیامبر (ص) در روز قیامت گله می کند که چه کسی قرآن را مهجور کرده است و کشورهایی که علنا به میدان آمدن و دارند کمک می کنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو