پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/6/9

امام جمعه گرگان:باید میدان به فعلیت رسیدن استعدادهای جوانان در کشور زیاد شود

آیت الله نورمفیدی با اشاره به وجود جوانان خوب، با استعداد و باهوش زیاد در کشور، گفت: باید میدان به فعلیت رسیدن این استعدادها و هوش ها در کشور زیاد شود تا همه جوانان ما به سمت علم و دانش بروند و باعث خوشحالی و سرافزاری ملت ایران شوند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۹ شهریور) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، گفت: زندگی پیامبر بزرگ اسلام بسیار پر فراز و نشیب بوده است و شرایط بسیار سخت دوران مکی را گذراند.

امام جمعه گرگان افزود: پیامبر (ص)  در تمام این ۲۳ سالی که مبعوث به رسالت شد یک روز آرام نداشت و تمام زندگی شان پر از فراز و نشیب بود.

وی ادامه داد: قرآن از همه ما مسلمانان خواسته که از پیامبر خود در مقابل دشمنان دفاع کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه امروز هم پیامبر ما دشمن دارد، تاکید کرد: همیشه ما مدافع پیامبرمان در مقابل دشمنان باشیم و در تکریم و تعظیم رسول خدا (ص) مودب باشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و با روایتی از این امام، گفت: همه ما پیرو رسول خدا هستیم و امام حسن مجتبی(ع) خودشان فرمودند ما هر چی می گوییم از پدران، اجدادمان و از پیامبر می گوییم.

آیت الله نورمفیدی به سالروز شهادت امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و در روایتی افزود: از امام رضا(ع) پرسیدند بهترین بندگان خدا چکسانی هستند؟ ایشان فرمودند: آدمایی که از احسان کردن به دیگران خوشحال می شوندو اگر به شخصی بدی کند آنجا عفو کند.

وی با اشاره به آتش زدن قرآن از سوی اسرائیلی ها در مسجدی در غزه، گفت: ما جرات داریم تورات و انجیل را آتش بزنیم؟ این کتاب ها منصوب به خداست.

امام جمعه گرگان افزود: این اقدام اسرائیلی ها نشان می دهد، ریشه غزه و فلسطین نیست بلکه ریشه مخالفت با خدا، پیامبر (ص) و قرآن است. با همه این حرفها آمریکایی ها مانع اصلی آتش بس هستند و نمی گذارند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول دانش آموزان ایرانی در المپیاد نجوم، تاکید کرد: باید کاری کنیم که از این جوانان در جامعه ما زیاد شوند، مواظب باشیم جوانان ما را ندزند و نبرند و آنها تشویق شوند و میدان برای آن باز شود و دیگران هم تشویق شوند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان با انجام کارهایی به دنبال دور کردن جوانان ما از این نوع فعالیت ها هستند، گفت: با کسب این رتبه توسط جوانان عزیز ما، جوانان دیگر هم متوجه شوند و بفهمند باید به این مسائل توجه کنند.

وی افزود: ما جوانان خوب، با استعداد و باهوش زیادی در کشور دایم و باید میدان به فعلیت رسیدن این استعدادها و هوش ها در کشور زیاد شود تا همه جوانان ما به سمت علم و دانش بروند و در المپیادها رتبه اول را کسب کرده و باعث خوشحالی ملت و سرافزاری ملت ایران شوند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو