پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان

1401/1/16

در رشته های تخصصی ، طلبه های با استعداد را تقویت کنیم

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه وارد شدن حوزه های علمیه  به رشته های تخصصی کار بسیار قابل تقدیری است ،افزود: باید طلبه های با استعداد را برای رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت کنیم .

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه وارد شدن حوزه های علمیه  به رشته های تخصصی کار بسیار قابل تقدیری است ،افزود: باید طلبه های با استعداد را برای رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت کنیم .
آیت الله  نورمفیدی درنشست صمیمی اساتید مرکز تخصصی حضرت ولی عصر (عج) حوزه علمیه استان گلستان با ایشان گفت: شواهد امروزی در حوزه های علمیه این امید را به ما میدهد که حرکت های نو در حوزه های علمیه شروع شده و حوزه ها به آن جایگاه متناسب با شرایط امروزی نزدیک شدند و ما شاهد این نوآوری در حوزه ها هستیم.
وی وارد شدن حوزه ها به رشته های تخصصی را حرکت ارزشمند و قابل تقدیری  برشمرد و افزود: می بایست طلبه های با استعداد را برای رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تقویت کنیم و ابعاد مختلفی را که در مقابل حوزه ها قرار گرفته است را با تربیت چنین طلبه هایی پاسخگو باشیم .
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد:دنیای امروز متفاوت شده است و اگر مبلغان حوزه های علمیه بخواهند کار های بزرگی در این راستا انجام دهند می بایست از ابزاری استفاده کنند که به وسیله آن بتوان با دیگر مردم جهان ارتباط برقرار نمایند.
امام جمعه گرگان افزود:کاربزرگی مثل تبلیغ نیازمند زبانی در مقیاس جهانی است بنابراین برای ترویج دین اسلام و نشر آن به سرتاسر جهان لازم است که طلاب آموختن زبان خارجی  را هم در دستور کار خود قرار دهند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت : همانند پیامبر (ص) که همه عالم را دعوت به توحید و خداشناسی می نمودند ، باید مبلغانی رابرای کشورهای جهان و دعوت آنها به خداشناسی داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با بیان اینکه شرایط حوزه های علمیه امروزی نسبت به  گذشته خیلی متفاوت شده است ،یادآور شد:اصولا در گذشته فقه و معارف ما در یک محدوده خاصی تحرک داشت و فقه آن زمان نگاه حکومتی نبوده و بیشتر فردی بوده است.
وی افزود :امروز هر دوی اینها(فقه و معارف) ما متفاوت شده است مسائل کلامی و اعتقادی و اشکال های آن نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است .
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امروزه مراکز علمی شیعه در مقابل چندین جبهه قرار گرفته است ،اظهار داشت:  از  یک سو قرار گرفتن در مقابل همه مسلمانان و پاسخگو بودن به آنها و از طرفی قرار گرفتن حوزه های علمیه  مقابل شرق و غرب عالم از جبهه های است که باید متناسب با شرایط امروزی حوزه های علمیه برای آن  پاسخ داشته باشند.
 نماینده ولی فقیه دراستان افزود:باید حوزه های علمیه برای خودشان برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و دراز مدت برنامه ریزی و همه شرایط امروزی را در آن لحاظ کنند.
وی  درادامه گفت: طلاب در حوزه های علمیه باید بتوانند اهل تدبر، تفکر و استنباط شوند و در مقابل حملات دشمنان از حریم دین دفاع کنند که این آرمان و هدف بسیار بزرگ نیروی انسانی بسیار برجسته  را می طلبد .

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو