پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت الله نورمفیدی

1401/1/16

بنای اسلام بر مجازات نیست بلکه بنای اسلام بر عفو و گذشت است

امام جمعه گرگان گفت: بنای اسلام بر مجازات نیست بلکه بنای اسلام بر عفو و گذشت است و دربعضی از تخلفاتی که در جامعه اتفاق می افتد چاره اش تنها زندان نیست و می شود از راه های دیگر مجازات هایی برایش در نظر گرفت.

امام جمعه گرگان گفت: بنای اسلام بر مجازات نیست بلکه بنای اسلام بر عفو و گذشت است و دربعضی از تخلفاتی که در جامعه اتفاق می افتد چاره اش تنها زندان نیست و می شود از راه های دیگر مجازات هایی برایش در نظر گرفت.
آیت الله«سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار مدیر کل زندان های استان استان گلستان با ایشان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)و امام خمینی (ره)گفت: امام خمینی (ره ) عبد صالح خدا و کسی بود که شاید در همه عمر پرخیر و برکتش گناهی مرتکب نشده است و تمام تلاشش خدمت به مردم بود.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: این روزها اکثریت مردم در سختی و گرفتاری و مشکلات تورم و گرانی ها به سر می برند و امیدواریم عیدی این مردم در ایام ولادت حضرت زهرا (س) گشایش مشکلات اقتصادی و معیشت آنها باشد.
وی با اشاره به اینکه بنای اسلام بر مجازات نیست بلکه بنای اسلام بر عفو و گذشت است ،اظهار داشت: دربعضی از تخلفاتی که در جامعه اتفاق می افتد چاره اش تنها زندان نیست و می شود از راه های دیگر مجازات هایی برایش در نظر گرفت و کما اینکه الان هم بحثش هست و چنین مجازاتی در نظر گرفته می شود.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد :اما در بعضی از جرم ها اگر زندان در نظر گرفته نشود و فرد خاطی آزاد باشد قطعا پیامد هایی را در پی خواهد داشت و می بایست الزاما این فرد در زندان به سر ببرد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص نحوه برخورد با زندانیان گفت:خود زندان و محصور بودن یک نوع مجازات برای یک فرد متهم است و ما حق نداریم بر اساس فقه اسلامی جور دیگر در محل زندان مجازاتش کنیم
وی با اشاره به اینکه ابن ملجم مرادی را بعد از ضربت، به زندان آوردند ، گفت: در زندان با ابن ملجم در نهایت لطف و مهربانی برخورد می کردند و حتی امام حسن مجتبی (ع) برایش طعام می بردند و حضرت علی (ع) به ابن ملجم نهایت لطف را داشته وسفارش کردند به او احسان و مهربانی کنند.
امام جمعه گرگان یادآور شد: برخورد شایسته زندان بانان با زندانیان و گشایش هایی برای آنان در طول مدت محصور بودن آنها یک لطف و مهربانی است که مورد رضایت الهی هم خواهد بود و از طرفی این نوع برخورد می تواند یک درس اخلاق برای زندانی محسوب شود و در زندانی تاثیرگزار باشد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان ادامه داد: بنای اسلام و خداوند متعال نیز بر اصلاح انسان ها است ،چرا که می بینیم در هر برهه ای از زمان پیامبری برای
اصلاح جامعه فرستاده است.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان تاکید کرد: افرادی که مسئولیت زندان را برعهده دارند می توانند به گونه ای رفتار کنند که ثواب الهی برای آنها به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو