پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/2/17

پیام حضرت آیت الله نورمفیدی به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان در پیامی آغاز هفته هلال احمر را به مدیران ، کارکنان، نجاتگران ، داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر استان گلستان تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

 

 بسمه تعالی

 

  خدمات هلال احمر مصداق آیه «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِيعًا» است و همان‌طور كه يك معلم انسان را از نظر علمی، فرهنگی و اجتماعی ارتقاء می‌دهد، گويا به فرهنگ جامعه یاری رسانده است واعضای جمعیت هلال احمر نيز با نجات حتی يك انسان، گويی جامعه‌ای را نجات می دهند.

از دیگر مبانی قرآنی امدادرسانی ، مسئله ایجاد امنیت خاطر و آرامش و آسایش عمومی است. آرامش و دلگرمی، مهم ترین سرمایه‌ای است که عزیزان هلال احمر با حضور به موقع خود در اختیار آسیب دیدگانی که گاه همه زندگی خود را از دست داده‌اند، قرار می‌دهند. بنابراین از مبانی انسان‌دوستی آن است که امنیت را برای مردمان فراهم آوریم و آسایش و آرامش را برای آنها ایجاد کنیم .

از لحاظ اعتقادی و دینی بر این باور هستیم که هرکسی صدای مسلمانی را بشنود و بتواند به او کمک کند و دریغ کند مسلمان نیست لذا ماموریت‌های هلال احمر فراتر از مرزهاست.

اینکه خدمت به محرومین نزد خداوند متعال پاداشی بی حساب دارد در آن هیچ شکی نیست اما از آنجا که به مصداق فرمایش علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناه «هركه در قبال خوبى مردم تشكر نكند ، از خداوند عزّ و جلّ هم تشكّر نكرده است » بر خود لازم می دانم از تلاش های خاصانه همه کسانی  که در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خصوصا عزیزانی  که در جمعیت هلال احمر استان گلستان خدمت می‌کنند تشکر و قدر دانی نمایم.

ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای امدادگر ، هیجدهم اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ ، آغاز هفته هلال احمر را به مدیران ، کارکنان، نجاتگران ، داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر استان تبریک عرض نموده ،اميد است با استعانت از پروردگار متعال در سايه عنايات و توجهات حضرت ولي عصر (عج) و منویات حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی با همكاري وهمدلي تمامي شما تلاشگران عرصه بشردوستي و نيكوكاري شاهد توفيقات بيشتردر راستاي انجام ماموريتهای خطیر جمعیت هلال احمر باشیم.  

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو