پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

آیت ا... نورمفیدی در دیدار معاون حقوقی امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایشان

1401/1/16

مدیریت فرهنگ ما جزیره ای است

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مهندسی فرهنگی، گفت: در حال حاضرمدیریت  فرهنگ ما جزیره ای است و هر کسی برای خودش کاری می کند و طرح کلی دیده نشده است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به مهندسی فرهنگی، گفت: در حال حاضرمدیریت  فرهنگ ما جزیره ای است و هر کسی برای خودش کاری می کند و طرح کلی دیده نشده است.

آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» در دیدار معاون حقوقی امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ایشان گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و باید در عمق و جان مردم ایمان به خدا که راس فرهنگ است در جامعه گسترده تر شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: فرهنگ و ایمان به خدا یک مسئله ذهنی نیست،  باید درمیدان بیاید و اگر خواسته باشد این فرهنگ در میدان و بر سر سفره های مردم بیاید به خیلی از مسائل نیاز دارد و حتی یک سلسه تفکرات و ذهنیات نمی تواند فرهنگ سازی کند.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های مهم ایجاد در فرهنگ اسلامی و ایمان، مسئله معیشت مردم است،  مردم اگر در زندگی شان مشکلی نداشته باشند و حداقل ضروریات زندگی را داشته باشند و بی دغدغه باشند در فرهنگ و عواملی را که می خواهند فرهنگ سازی نمایند در جامعه موثرتر خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند اگر مردم گرفتار باشند سر از کفر در می آورند، گفت:  ایجاد فرهنگ نیازمند زمینه هایی است که از مهمترین زمینه هایش رفع فقر، فلاکت و گرفتاری های زندگی است.

وی با اشاره به مهندسی فرهنگی، افزود: فرهنگ همچون ساختمانی است که نیاز به طراحی دارد، در حال حاضر فرهنگ ما جزیره ای است و هر کسی برای خودش کاری می کند و طرح کلی دیده نشده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آن عواملی را که فرهنگ سازند و می توانند موثر باشند در نظام کلی قرار ندارند و  هر کسی برای خودش سیاست هایی را انتخاب می کند و وارد عمل می شود.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: برای مسائل فرهنگی یک طراحی کلی در کشور شود، فرهنگ مثل یک تسبیح به هم پیوسته باشد و در یک انسجام کلی قرار گیرند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو