پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1403/1/17

امام جمعه گرگان:حملات تروریستی سبب گرفتاری ایران در دام اسرائیلی ها نمی شود

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حملات تروریستی اسرائیل برای انداختن ایران در دام است، گفت: عقلانیت، تدبیر و مدیریت اقتضا می کند که ما ضعیف نشده ایم اما در این قضیه برخورد باید یک برخورد مدبرانه و عاقلانه باشد تا در دام آنها نیفتیم بلکه آنها را در دام خودمان بیاندازیم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۱۷ فروردین) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به حمله اسرائیلی ها و صهیونیستی ها به مرکز دیپلماسی و کنسولگری ایران در دمشق، گفت: کنسولگری هم در کنار سفارت ایران در دمشق قرار داشته است و در این تجاوز هفت نفر شهید شدند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه تجاوزات این چنینی اسرائیل به ایران سابقه هم داشته است، افزود: ۱۴ نفر از مستشاران ایرانی که در سوریه فعال هم هستند قبل از طوفان الاقصی در مدت ۱۰ سال به شهادت رسیدند اما در مدت طوفان الاقصی که ۶ ماه آغاز شده، این تعداد مستشار شهید شدند.

وی ادامه داد: شهدای دیگر قبل از عملیات طوفان الاقصی فرق داشتند و اشخاص بودند ولی اینجا اسرائیل به کنسولگری و سفارت ایران و مرکز دیپلماتیک ایران این جنایت را مرتکب شده است.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مرکز دیپلماسی سفارت و کنسولگری مثل خاک ایران می ماند که اینها به خاک ایران تجاوز کردند و عده ای را به شهادت هم رساندند.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها اعلام و تاکید کردند که ما در این حادثه هیچ دخالتی نداشتیم، گفت: این تاکید آمریکایی ها با توجه به شرایط گذشته شان و وابستگی اسرائیل به آمریکا، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: نشانه این اقدام صهیونیستی این است که دیگر به بن بست رسیده اند و خودشان را به در و دیوار می کوبند و از لاعلاجی به اینجا رسیده اند و منجر به افتادن نخست وزیرشان خواهد شد.

وی ادامه داد: فشارهای جهانی افکار عمومی جهان و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا علیه اسرائیل بسیج شده اند و آفریقای جنوبی علیه اش شکایت کرده است.

آیت الله نورمفیدی گفت: این رژیم در داخل نیز دچار مشکلات و اعتراضات داخلی شده و معترضین به این اوضاع و احوال در اسرائیل می خواستند خانه نتانیاهو را آتش بزنند.

وی افزود: در این رژیم اعتراضات داخلی و آوارگی به وجود آمده و دچار هزینه های اقتصادی زیادی شده و در این مدت ۸۰ میلیارد دلار برای برای جنگ هزینه کرده اند.

امام جمعه گرگان گفت: از آن طرف هم حمله های گروه مقاومت که از عراق، یمن، لبنان و سوریه انجام می شود نیز مزید بر علت شده و اسرائیل در تنگنایی از داخل و خارج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اینها می خواهند راهی پیدا کنند که خودشان را از این وضعیت نجات دهند اما این فکر باطلی است و در باتلاقی افتاده اند که هر چه بیشتر تلاش کنند وضعشان بدتر می شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: این رژیم غاصب می خواهند به یک شکل دیگری از این مخصمه خودشان را بیرون آورند و مشکل خودشان را با گروه های مقاومت حزب الله لبنان و حماس حل کنند پای ایران را به این قضیه بکشانند و یک مشکلی برای خاورمیانه و آتشی برای کل دنیا روشن کنند.

وی افزود: اینها همان گروهی هستند که قرآن در موردشان می گوید: هر آتشی را که آنها روشن می کند خدا خاموش می کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این حملات تروریستی یک دامی است که اسرائیل برای انداختن ایران در آن است، گفت: عقلانیت، تدبیر و مدیریت اقتضا می کند که ما ضعیف نشده ایم اما در این قضیه برخورد باید یک برخورد مدبرانه و عاقلانه باشد تا در دام آنها نیفتیم بلکه آنها را در دام خودمان بیاندازیم.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ جواب ما به این اقدام قاطع خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی اظهارامیدواری کرد: خداوند متعال آتشی که اسرائیل و صهیونیست های بی رحم و جانی به پشتیبانی آمریکایی ها روشن کرده اند را به نفع امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین خاموش خواهد کرد و ملت مظلوم فلسیطن و گروه های مقاومت در منطقه پیروزمندانه بیرون خواهند آمد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو