پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/22

امام جمعه گرگان: ایستادگی مردم غزه باعث بیچارگی اسرائیل شده است

آیت الله نورمفیدی گفت: گروه حماس و مردم غزه نزدیک ١٠٠ روز در برابر این همه سختی ها محکم ایستاده اند و باعث بیچارگی اسرائیل و ارتش آنها شده اند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ٢٢ دی) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به شب اول ماه رجب، گفت: طبق روایات و سیره پیامبر (ص)، ماه رجب، ماه بسیار با بارکتی است.

امام جمعه گرگان افزود: وقتی هلال ماه رجب دیده می شد پیامبر دعا می کرد که خداوندا ماه رجب و شعبان را مبارک بگردان و ما را به ماه رمضان هم برسان.

وی با بیان اینکه ما هم از خداوند متعال بخواهیم تا در این ماه به ما توفیق دهد و رابطه ما با خدا رابطه خوب و با صمیمیت شود، گفت: روزه گرفتن در این ماه بسیار ارزشمند است و در روایات آمده است کسانی که نمی توانند روزه بگیرند چند ذکر را در قالب تسبیحات انجام دهند تا خداوند ثواب روزه را به آنها دهد.

وی ادامه داد: امشب شب تولد محمدباقر (ع) و امام پنجم شیعیان است و آن شخصیتی که در حادثه عاشورا چهار ساله بود و خودشان در کربلا حضور داشتند و از نزدیک شاهد آن حادثه بزرگ بودند. 

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: امام محمدباقر (ع) بنیانگذار اول مکتب جعفری بود و  امام جعفر صادق(ع) تکمیل کننده این مکتب بودند و هر دو امام در بنیانگذاری راه و روش اهل بیت (ع) در امور و شئون زندگی نقش اول داشتند.

وی با اشاره به اینکه جمعه اول ماه رجب هم لیله الرغائب نامگذاری شده است، گفت: این شب، شب درخواست چیزهای ارزشمند انسان از خدا و شب رسیدن به پاداش ارزشمند از سوی خداوند است. کسانی که به امید پاداش وعده داده خدا باشند آن پاداش را  خداوند به او عنایت می‌کند.

آیت الله نورمفیدی سوم رجب، سالروز شهادت امام هادی (ع) را به امام زمان (عج) و شیعیان نیز تسلیت گفت.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در یمن در هفته گذشته، افزود: مردم این کشور بسیار محکم در برابر تجاوز آمریکا و انگلیس و جنایتکاران عالم ایستادتد و اخیرا ناو آمریکایی را با موشک زدند.

آیت الله نورمفیدی گفت: شب گذشته هم این جنایتکاران در برابر این اقدام یمنی ها، یک عکس العملی نشان دادند، مردم یمن بیدی نیستند که از این بادها بلرزند، اگر که بنا باشند با این کارشان علیه مردم اقدام کنند چاهی است که برای خودشان می کَنند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی یمن مشکلات عدیده ای برای اسرائیل به وجود آمده و کشتی های باری اسرائیل در دریای سرخ را اجازه عبور نمی دهد. یمن مرکز بسیار حساسی هم هست و اجازه عبور کشتی ها را از این دریا نمی دهند.

امام جمعه گرگان گفت: لیببی هم اخیرا موضع تندی علیه اسرائیل گرفته است و سفرای کشورهای طرفدار اسرائیل را از آن کشور بیرون کرده اند.

وی با بیان اینکه در تاریخ بشریت چنین جنایتکاری را نشنیده ایم و نداشته ایم، اظهارامیدواری کرد: چاهی که خودشان کندند ان شاالله گرفتار شده و نابود شوند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به جنایات اسرائیل در غزه، افزود: اسرائیلی ها در عمق قضیه به چه کنم چه کنم افتاده اند و بیچاره شده اند که خود این نشان شکست قطعی اسرائیل است.

وی اظهارداشت: گروه حماس و مردم غزه نزدیک ١٠٠ روز در برابر این همه سختی ها محکم ایستاده اند و باعث بیچارگی اسرائیل و ارتش آنها شده اند.

امام جمعه گرگان گفت: حماس و گروه های دیگر نه تنها در این مدت نشکستند بلکه روز به روز قوی تر می شوند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو