پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/19

نماینده ولی فقیه در گلستان: در شرایط حساس امروز وحدت و همدلی امت اسلامی از هر واجبی، واجب تر است / تمام سعی دشمن کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه وحدت باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: همان طور که نماز و روزه واجب و یک تکلیف شرعی است، در شرایط حساس امروز وحدت و همدلی امت اسلامی از هر واجبی، واجب تر است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (سه شنبه ١٩ دی) در  اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» در جامعه المصطفی العالمیه گرگان، برگزاری این جلسات و اجتماع علمای شیعه و سنی را بسیار مبارک خواند و گفت: امروز مهمترین و کارآمدترین توطئه دشمنان علیه اسلام و مسلمین، اختلاف اندازی بین مسلمانان است تا مسلمانان را به جان هم انداخته و مشغول کنند و خودشان به دنبال توطئه و مقاصد شومشان بروند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: برگزاری این جلسات شیعه و سنی در کنار هم، به دشمنان نشان خواهد داد که مسلمانان با هم متحد هستند و نمی توانند هیچ توطئه ای انجام دهند.

وی، بعثت پیامبر(ص) را منشأ یک تمدن بسیار بزرگ در عالم بشریت بیان کرد و گفت: بعثت رسول خدا همه را به شگفتی بازداشت و ریشه این تمدن هم قرآن و خود رسول خدا بوده است.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: پیامبر(ص) برای بعد از خود نیز راه را نشان داده و حدیث ثقلین از حدیث های متواتر بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به تحول در شرایط جهانی امروز، گفت: ما مسلمانان باید از این شرایط زمانی استفاده کنیم. امروز یکجانبه نگری آمریکایی ها در حال رنگ باختن است و دنیا به سمت چندجانبه گری می رود.

‌نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: همه چیز دارد عوض می شود و اتحادیه های عجیبی در حال ایجاد شدن هستند.

وی تاکید کرد: ما مسلمانان باید تکان بخوریم، تا کی بنشینیم آیات شریفه قرآن را بشنویم و تاسف بخوریم. همه ما مسلمانان با رسول خدا هستیم و فردا چطور می خواهیم جواب دهیم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه این یکجانبه نگری های آمریکا تمام خواهد شد، گفت: باید از این موقعیت استفاده کرده و تمدنی را که اسلام به وجود آورده را دوباره احیا کنیم.

وی افزود: این تمدن بزرگ بجز وحدت کشورهای اسلامی در برابر دشمنان صف کشیده ایجاد نخواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: دشمنان در حال تخریب پاک ترین مقدسات ما هستند و وحدت ضرورت امت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه وحدت باید به عنوان یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، افزود: همان طور که نماز و روزه واجب و یک تکلیف شرعی است، ایجاد وحدت درشرایط حساس امروزی از نماز هم واجب تر است. و ایجاد وحدت امت اسلامی از هر واجبی، واجب تر است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به نزدیکی انتخابات اسفندماه، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه باید برای مشارکت پرشور مردم تلاش کنند.

وی اظهارداشت: تمام سعی دشمن کمرنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است و تا می توانید برای حضور پر رنگ مردم در پای صندوق های رای تلاش کنید.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو