پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/17

نماینده ولی فقیه در گلستان:وحدت امت اسلامی یک تکلیف شرعی است/مسلمانان دعواهای مذهبی را کنار بگذارند

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یک تکلیف شرعی، اسلامی و قرآنی است، گفت: در عین حال ضرورت آن با این اوضاع و احوالی که در دنیا می‌بینیم، بیش از پیش احساس می‌شود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی که جمعی از علمای شیعه و سنی استان حضور داشتند، اظهارکرد: مسئله وحدت امت اسلامی، چیز جدیدی نیست. علما و بزرگان مذاهب اسلامی چه شیعه و چه سنی، آنهایی که آگاه به زمان، شرایط و جایگاه امت اسلامی بودند، همیشه برای این مسئله دلسوزی می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: امروز این مسئله ضرورت بیشتری پیدا کرده است. وحدت امت اسلامی یک تکلیف شرعی، اسلامی و قرآنی است. در عین حال ضرورت آن با این اوضاع و احوالی که در دنیا می‌بینیم، بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به قضایای غزه و جنایات‌ صهیونیست‌ها، افزود: قضایای غزه با همه مصیبت‌هایی که برای امت اسلامی به بار آورده در عین حال باعث بیداری بیشتر امت اسلامی بلکه همه جهان شده است. همه با تمام وجود می‌بینند آنان که در مقابل امت اسلامی قرار گرفتند از آمریکا و اروپا تا اسرائیل که غده سرطانی است، چه جرثومه و جنایتکارانی هستند.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: این خودش یک موفقیت بزرگ است که مردم دیگر آمریکا، انگلیس و فرانسه و همه کشورهایی که دم از آزادی و دموکراسی می‌زنند را بهتر می‌شناسند. حتی زمانی که می‌خواهند جلوی این جنایت‌ها را بگیرند، همین آمریکایی‌ها آن را وتو می‌کنند و اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: هفته قبل در سوریه شهید سیدرضی موسوی و در بیروت یکی از رهبران جنبش حماس را ترور کردند و در کرمان هم آن جنایت را رقم زدند. همه این جنایت‌ها از یک جا نشات می‌گیرد و باید خون گریه کنیم که هنوز برخی کشورهای اسلامی این را درک نکردند یا درک کردند اما با تمام وجود لمس و احساس نکردند که دشمن مسلمانان چه کسانی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با تاکید بر مسئله وحدت امت اسلامی، بیان کرد: باید دعواهای مذهبی را کنار بگذاریم؛ این دور از عقلانیت است که ما مسلمانان با هم دعوا و منازعه کنیم. تا این وحدت شکل نگیرد و اختلافات کنار گذاشته نشود، تمدن اسلامی شکل نخواهد گرفت‌. پایه اصلی این تمدن، وحدت امت اسلامی و شکل‌گیری اتحادیه کشورهای اسلامی است.

وی گفت: وحدت، اجتماع و الفت امت اسلامی پایه همه پیشرفت‌های مسلمانان خواهد بود. نشست‌های شیعه و سنی دشمن را ناراحت می‌کند چون آنها دنبال تفرقه و اختلاف هستند. کسانی که اختلاف و دعوا درست می‌کنند نمی‌فهمند و این صداهای اختلاف‌افکن از حلقوم شیطان بیرون می‌آید.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: تا این یکپارچگی، اجتماع و الفت بین مسلمانان ایجاد نشود تمدن اسلامی هم شکل نخواهد گرفت. وظیفه و تکلیف همه ما اقامه وحدت است.

وی افزود: همه مسلمان باید وحدت را یک تکلیف شرعی بدانند و تبدیل به فرهنگ در میان امت اسلامی شود آن زمان دولت‌ها هم ملاحظات خود را کنار خواهند گذاشت و با مردم همراه خواهند شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو