پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/10/16

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:مساجد از روحانیون باسواد و برخوردار از مدیریت فرهنگی استفاده کند

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید در مساجد از روحانیونی که بهره ای از سواد کافی داشته باشند و بتوانند مدیریت فرهنگی کنند، استفاده شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با ایشان گفت: انقلاب ما از مساجد شروع شده و اگر بنا باشد فعالیتی هم انجام شود باید از طریق مساجد انجام شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به جایگاه بسیار مهم مساجد، افزود: مساجد سنگر هستند و قبل از انقلاب هم سنگر بوده و الان هم سنگر است.

وی با بیان اینکه نیمی از مساجد ما امام جماعت ندارند، گفت: اگر مساجد امام جماعت داشته باشند، مساجد ما از رونق بیشتری برخوردار خواهد شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: مساجدی که مرکز اجتماع مردم است باید از امامانی با شرایط علمی، عملی و اخلاقی برخوردار باشند تا هزاران کار را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اوقاف، سازمان تبلیغات، امور مساجد و ... مجموعه های فعال در حوزه مساجد هستند، تاکید کرد: باید در مساجد از روحانیونی که بهره ای از سواد کافی داشته باشند و بتوانند مدیریت فرهنگی کنند، استفاده کرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه انجام کار در مساجد بدون پشتوانه مالی کار مشکلی است، خطاب به مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گفت: برای اجرای برنامه های خود از صفر و تعداد مساجد و شهرهای کمتر آغاز کنید، لازم نیست از همان ابتدا برنامه کل استان را در نظر بگیرید.

وی افزود: در عمل باید نشان داد که این کار انجام شدنی است و بعد از آن برنامه های خود را در سطح استان گسترش دهید.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اگر در انجام کار ملاک خداوند متعال باشد، خدا کمک می کند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به طور قطع برای خدا کار می کرد و به جز خدا چیزی را نمی دید و به میدان خطر می رفت.

وی خاطرنشان کرد: این بساط به وجود آمده در منطقه هم کار حاج قاسم سلیمانی بوده است، دشمن هم فهمیده ایشان چه جایگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در انجام کارهای خود برای خدا قدم بردارید و هیچ قصد و غرض دیگری نباشد. غرض هر چه خالص تر باشد کارتان بهتر است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو