پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/13

آیت الله نورمفیدی :برقراری امنیت، ایجاد نظم و احقاق حق، سه وظیفه نیروی انتظامی است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ایجاد نظم، برقراری امنیت و احقاق حق سه وظیفه اصلی مهم و اساسی نیروی انتظامی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان ارشد انتظامی و مرزبانی گلستان به مناسبت هفته انتظامی با بیان اینکه بر نشان نیروی انتظامی آیه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ‌ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ‌ لِلَّهِ‌ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَ لاَ یَجْرِمَنَّکُمْ‌ شَنَآنُ‌ قَوْمٍ‌ عَلَى‌ أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ‌ لِلتَّقْوَى‌ وَ اتَّقُوا اللَّهَ‌ إِنَ‌ اللَّهَ‌ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ‌ » می درخشد، اظهار کرد: مخاطب این آیه همه مردم هستند ،اما آنهایی را که مصداق بارز این آیه قرآنی قرار می گیرند ، کارکنان انتظامی می باشند چرا که عملا در میدان عمل مخاطب نزدیکتر این آیه شریفه محسوب می شوند.

وی افزود: پیام شاخص این آیه آن است که عدالت اجتماعی، تنها یک رهنمود اخلاقی نیست، بلکه فرمان حتمیِ خداوند است و بنابراین شما عزیزان انتطامی می بایست برای انجام وظیفه ، شاهدان به قسط و عدالت و انصاف باشید .

 امام جمعه گرگان در ادامه يکي از مصادیق مهم  قرآنی  را «امنیت» برشمرده و تصریح کرد:  هیچ نعمتی بالاتر و بااهمیت‌تر از امنیت نیست و آنان که در برقراری و ایجاد امنیت تلاش دارند، کاری بس ارزشمند براساس آیات قرآنی و روایات انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان افزود: در ایجاد امنیت دستگاه‌های مختلف نقش اساسی دارند و آنجا که ناامنی ایجاد می‌شود، نقش نیروی انتظامی بسیار پررنگ‌تر جلوه می‌کند.

وی بیان کرد: حضور شما پرسنل انتظامی در برقراری امنیت سبب ایجاد نظم می‌شود و همین حضور در خیابان‌ها و معابر عمومی، نظمی در حمل و نقل ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه احقاق حق باید خدا را مدنظر قرار دهید، اگر در صحنه‌ای که حاضر می‌شوید، دشمن شما حضور داشت و حق با او بود نباید بر اساس دشمنی به طرفداری از گناهکار بپردازید.

وی با اشاره به حوزه مرزبانی و این که بیشتر ساکنین مرزهای کشور اهل سنت بوده و بیشتر هم مذهب آنان در کشورهای همسایه هستند، افزود: در مرزها، مرزبانان نباید منفعل باشند، بلکه باید فعال باشند.

وی تاکید کرد: این فعال بودن ربط و منافاتی با مهربانی و خدمت به مرزنشینان ندارد.

وی ادامه داد: رفتارهای مرزبانان نباید طوری باشد که مرزنشینان احساس کنند، مقابل آنان یا برادران و خواهران‌شان در کشورهای همسایه ایستاده‌اید.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: با توجه به حضور عوامل بیرونی در کشورهای همسایه، مرزنشینان نیز باید حس کنند خود هم در کنار مرزبانان باید با این عوامل مقابله و مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اقدامات مقابله‌ای جمهوری اسلامی ایران با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر با توجه به همسایه بودن با کشور افغانستان که بیش از ۸۰ درصد تریاک دنیا را تولید می‌کند، یادآور شد: هیچ کشوری مانند ایران این چنین با این بلای خانمان‌سوز مقابله و مبارزه نمی‌کند.

وی اضافه کرد: تقدیم شهدای مبارزه با قاچاقچیان و بکارگیری نیرو و سرمایه‌های مادی و معنوی و انسانی از اقدامات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران است که دنیا باید قدردان این زحمات و خدمات باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو