پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/7

امام جمعه گرگان:پیامبر (ص) اسوه و الگوی تمام بشریت/همه مسلمانان باید برای معرفی رسول خدا به مردم جهان قدم بردارند

آیت الله نورمفیدی گفت: همه مسلمانان و امت رسول خدا باید قدم های بسیار اصولی و اساسی برای معرفی پیامبر (ص) به همه مردم جهان بردارند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۷ مهر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک هفته وحدت گفت: خداوند متعال این عالم وجود و شهود را به خاطر میوه های عالم وجود که انبیاء، اولیا و ائمه (ع) به خصوص پیامبر(ص) آفریده و اگر این میوه ها نباشند، زمین خاصیتی برای ادامه داشتن ندارد.

امام جمعه گرگان افزود: عالم به خاطر وجود این بزرگان، این حجت های الهی که در راس آن پیامبر(ص) قرار دارد، آفریده شده است.

وی ادامه داد: در روز هفدهم ربیع پیامبر بزرگ اسلام پا به عرصه وجود گذاشت تا همچون چراغ و نور جامعه بشری را روشن کرده و نورانیت دهد و دعوت به خدا کند.

آیت الله نورمفیدی گفت: ما در برابر ولادت پیامبر(ص) وظایفی داریم که یکی از این وظایف وارد کردن و شناساندن این شخصیت بزرگوار به زندگی همه جامعه بشریت است.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام برای همه انسان ها کرامت قائل بودند، افزود: امروز جامعه بشریت به شخصیت این چنینی نیاز دارد و همه مسلمانان و امت رسول خدا باید قدم های بسیار اصولی و اساسی برای معرفی پیامبر (ص) به همه مردم جهان بردارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه برای شناساندن پیامبر(ص) کاری انجام نشده است، گفت: باید از طریق کتاب، مقاله و سایر مسائل و فضای مجازی برای معرفی پیامبر اسلام استفاده کرد.

وی تاکید کرد: همه مذاهب اسلامی باید در کنار هم جمع شده و برای شناساندن پیامبر گرامی اسلام به دنیا تلاش کنند.

آیت الله نورمفیدی افزود: پیامبر(ص) برای همه بشریت اسوه و الگو است و فقط برای مسلمانان نیست.

وی با تبریک ولادت امام صادق(ع) موسس مذهب جعفری، گفت: آن حضرت شاگردان قهرمان و مبارز بسیاری تربیت کرد و زحمات زیادی انجام داد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به گله کشاورزان در خصوص واریز نشدن طلب گندم، افزود: در روز اول جلسه خبرگان رهبری گله کشاورزان را به رئیس جمهور اطلاع دادم و ایشان اعلام کردند؛ در آینده ای نزدیک بقیه طلب کشاورزان گندم کار گلستانی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته کشور، گفت: تمام تلاش دشمنان بهانه ای برای به هم ریختن کشور نبود ولی با پشتیبانی نیروهای مسلح و در رای آن هدایت های رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم باعث جمع شدن این قضایا شد.

آیت الله نورمفیدی افزود: امسال هم دشمنان بسیار تلاش کردند تا از طریق فضاهای مجازی کشور را به هم بریزند و توطئه های زیادی را برنامه ریزی کرده بودند اما نیروهای مسلح در مقابل این توطئه ها ایستادند و در میدان بودند و نگذاشتند این کشور گرفتار بلایا شود.

وی خاطرنشان کرد: چشم های بینا و دست های فعال و قلب های محکم نیروهای مسلح در برابر همه خطرات و توطئه های دشمنان ایستادند و خنثی کردند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو