پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/31

امام جمعه گرگان: بهتر است آمریکا در مساله مبارزه با تروریسم ساکت باشد

امام جمعه گرگان گفت: با توجه به این که رییس جمهور آمریکا خود به دست داشتن به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی اعتراف کرده، بهتر است این کشور در مساله مبارزه با تروریسم ساکت باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: جهان امروز در حال عوض شدن بودن و یک جانبه‌گری آمریکا در حال افول و غروب کردن است.

وی بیان کرد: در با فعال شدن اتحادیه‌ها و مشارکت‌های مختلف در واقع آمریکا شکست خورده و گروه‌های چند جانبه گرایی فعال شده است.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تصریح کرد: سخنرانی آقای رئیس جمهور جناب آقای رئیسی در آن اجلاس خیلی خوب بود و اولین مساله را در دفاع از قرآن بیان کرد که سازمان ملل باید از همه ادیان آسمانی دفاع کند و اجازه ندهد انسان‌های جیره خوار به حریم مسلمانان جسارت کنند.

امام جمعه گرگان گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب رییس جمهور بودند، پس از سخنان معظم‌له در چنین اجلاسی کشورهای همسو با ایران اذعان داشتند که حرف‌های ایران حرف‌های ماست، اما ما جرات بیان آن را نداریم و ایران به راحتی این حرف‌ها را می‌زند و حتی آمریکا را به محاکمه می‌کشاند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: آمریکا که علیه کشورهای دیگر در زمینه استفاده از سلاح‌های صلح‌آمیز هسته‌ای حرف می‌زند، خود اولین جنایتکار استفاده از بمب اتم علیه کشورهای دیگر به ویژه در جنگ جهانی است.

وی ادامه داد: آمریکا باید پاسخ دهد اگر مخالف داعش و القائده و تروریسم است، چرا حاج‌قاسم سلیمانی را که پیشگام در این زمینه بود، به شهادت رساند.

وی خاطرنشان کرد: تمام حرف‌های آمریکا فریب دهنده دنیاست و به نفع دنیا و کشورهای دیگر حرفی نمی‌زند.

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا وقتی هزاران کودک در یمن به علت بیماری و فقر گرسنگی کشته شدند، سکوت کرد، در حالی که باید در این خصوص پاسخگو باشد.

نورمفیدی تاکید کرد: آمریکا نباید بیشتر از این برای خود آبروریزی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وحدت گفت: مساله اختلاف‌انگیزی مثل روز روشن است که از سوی انگلیس یا آمریکا و یا هر دوی آنها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مومن زیرک است و وحدت را تکلیف شرعی، وظیفه الهی و خدایی می‌داند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: البته انگلیس در زمینه اختلاف‌انگیزی سبقه طولانی دارد.

امام جمعه گرگان در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: هشت سالی که کشور ما با تمام وجود در مقابل تهاجم همه‌جانبه دنیا قرار گرفت، مقطع بسیار حساس و مهمی در تاریخ چندین هزار ساله ایران بود که تاکنون سابقه نداشته است.

وی اضافه کرد: در آن جنگ که صدام و رژیم بعثی به دشمنان قول داده بود که نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی ایران را خفه و سرنگون کند، همه دنیا با تمام امکانات اطلاعاتی و سیاسی و دلارهای نفتی در اختیار او قرار داده شد.

وی بیان کرد: دشمنان و کشورهای متعهد به آنان، هر کاری از دستشان بر می‌آمد کوتاهی نکردند، اما در مقابل این همه تهاجم دست ما خالی بود.

امام جمعه گرگان گفت: اما ایستادگی ملت بزرگ ایران که کم‌نظیر بوده در کنار قوای مسلح همه وارد میدان شدند و ایستادگی کردند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: این ایستادگی در میدان مبارزه و جنگ نابرابر، باعث پیروزی ایران و شکست صدام شد.

وی خطاب به جوانان گفت: امروز دشمن عدم آگاهی و شناخت از دوران جنگ را هدف قرار گرفته و با مطرح کردن موضوعات واهی و دروغین همچون جنگ‌طلبی امام راحل، وجود شکاف بین ارتش و سپاه، تصمیم‌گیری‌های ناصواب فرماندهان نظامی که سبب ریخته شدن جوانان شده و نیز پشیمانی رزمندگان و جانبازان و ایثارگران از حضور در جنگ به ویژه در فضای مجازی، تلاش دارد، ذهن جوانان را برای اهداف و برنامه‌های خود آماده و از نظام و کشور منحرف کند.

وی همچنین با اشاره به ۲۵ شهریور سالروز اغتشاشات سال گذشته گفت: آنان از چند ماه قبل در شبکه‌های مجازی برای امسال در گوش مردم می‌دمیدند، اما هیچ مشکل و مساله‌ای امسال ایجاد نشد.

امام جمعه گرگان یادآور شد: این جواب متفی دادن به نقشه‌های دشمنان در واقع نشانه قدرت جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: دستگیری گروه‌های مختلف دشمن در اقصی نقاط کشور نشانه باز بودن چشمان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در کشور است آنچه مورد هدف دشمنان قرار گرفته را در نطفه خفه کنند.

وی همچنین در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و نیز آغاز امامت امام زمان (عج) را تسلیت و تبریک گفت.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو