پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/26

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان گلستان:

استفاده از ظرفیت مدارس برای نهادینه شدن نماز در جامعه/ اگر دعا نباشد انسان هیچ وزنی پیش خدا ندارد/ ارتباط با نسل جوان نیازمند یک زبان خاص و تدبیر امروزی است/ در بحث نماز تولید محتوا به زبان جوانان امروزی داشته باشیم

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (یکشنبه ۲۶ شهریور) در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان با حضور قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: انسان ارزشمندترین مخلوق خداست، به شرط آنکه دعای ارتباط انسان با ذات اقدس الهی همراهش باشد که باعث ارزش و منزلت انسان می شود.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان اینکه« اگر دعا نباشد انسان هیچ وزنی پیش خدا ندارد» گفت: از آیات قران کریم استفاده می شود که اگر انسان با دعا و نیایش خالصانه همراه باشد از ملائکه هم بالاترخواهد بود چون ارزشمندترین موجود و افضل مخلوقات محسوب می شود.
وی افزود: البته دعا فقط دست بلند کردن و به زبان آوردن نیست ، جان دعا آن ارتباط وجودی انسان با ذات اقدس الهی است و این است که به انسان در نزد خدا منزلت می دهد در واقع ارتباط بین عبد و مولا و آن رابطه قلبی و وجودی که بوجود می آید به انسان ارزش می بخشد.
آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه نماز خواندن فقط نیت ، تکبیر، حمد و سوره ، رکوع و سجودنیست ،اظهار داشت : آن نمازگزارانی که به روح عبادت  و نماز توجه نکنند و  ندانند مشغول به چه کاری هستند  قطعا نمازشان ارزشی نخواهد داشت .
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نماز تنها عبادت تماماً ارتباط با خداست، تاکید کرد: باید با استفاده از خانواده، مسجد، مدارس و دانشگاه ها نماز در جامعه نهادینه شود.
وی، ظرفیت مدارس را برای نسل جدید ظرفیت خوبی دانست و افزود: باید بیش از گذشته در این فضا کار شود و طلبه های حاضر در مدارس نیز با زبانی گویا نسل جوان و نوجوان را اقناع کنند.
وی افزود:امروز در شرایط حساسی قرار داریم و ما هستیم و نسل جدیدی که در دوران هایی را که ما بوده و لمس کرده ایم  را ندیده و با توجه به شرایط زمانه نخواهند دید .
امام جمعه گرگان در ادامه گفت : ارتباط با نسل جوان نیازمند یک زبان خاص و تدبیر امروزی است یعنی اینکه باید با توجه به جو فکری جوانان این دهه  به زبان روز با آنان گفتگو کنیم .
وی با ناکید بر اینکه می بایست در بحث نماز تولید محتوا به زبان جوانان امروزی داشته باشیم ، تصریح کرد:اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر استفاده بهینه از فضای مجازی می نماید بر این است که باید از فضای مجازی با زبان هنرمندانه استفاده کنیم و با روش های مختلف در بحث نماز برنامه ریزی و تولید محتوا نمائیم.
وی با اشاره به اینکه اهداف امام زمان (عج) نجات بشریت است، گفت: نباید اجازه داد انحرافات در این مسیر شکل گیرد و باید شرایط عمومی حضور ایشان مهیا شود و دفاع از فلسفه مهدویت منطقی و همراه با سعه صدر باشد.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با اشاره با اینکه بعضی ها به ظاهر ادعای انتظار امام زمان (عج)را دارند ، افزود: امروزه مدعیان دروغین زیادی در رابطه با امام زمان (عج) فعالیت می کنند و اگر نگاه ریشه ای به محتوای فکری این مدعیان داشته باشیم شاهد خواهیم بود که اهداف و فعالیت آنها تیشه به ریشه بحث مهدویت می زند.
وی در پایان با تقدیر از زحمات خالصانه رئیس ستاد اقامه نماز کشور ،گفت:لازم می دانم نکته ای را درباره شخصیت و منش آقای قرائتی عرض بکنم و آن نکته بارز ایشان ، دل دادن به مسئولیتی است که بر عهده دارند ، در واقع آقای قرائتی حتی شده در کار به نحوی آرامشش را بهم می زند تا بتواند آن مسئولیت را به نحو احسن انجام و موثر واقع شود.
امام جمعه گرگان افزود:این می تواند برای همه عزیزان سرمشق باشد تا در مسئولیت خودشان با دل دادن به کارها به نحو احسن انجام وظیفه نمایند.
گفتنی است، در این جلسه از پوستر عید بیعت آغاز امامت امام زمان (عج) رونمایی شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو