پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/5/6

امام جمعه گرگان:نماز پناهگاه مطمئن انسان است

امام جمعه گرگان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم نماز را پناهگاه مطمئن انسان معرفی کرده است.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در ظهر عاشورا نماز را اقامه کرد، گفت: اقامه نماز در آن شرایط، نشان دهنده اهمیت و جایگاه نماز است.

وی افزود: نماز، ستون دین و یادآور حضور خدا در تمام لحظات زندگی انسان است. خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب و در اسلام نسبت به آن بسیار سفارش شده است.

امام جمعه گرگان خطاب به جوانان، گفت: نماز ستون دین است و امروز تمام دشمنان دست به دست یکدیگر دادند تا با شیوه‌های مختلف آن از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم نماز را پناهگاه مطمئن انسان معرفی کرده، افزود: در طول تاریخ در مقابله با بحران‌ها و حوادث سخت زندگی، نماز و عبادت خالصانه، بهترین پشتیبان و پناهگاه تمام انسان‌های پاک و انبیای بزرگ الهی بوده است.

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: اقامه نماز یکی از درس‌های بزرگ عاشوراست.

وی با اشاره به مقاومت و ایستادگی حضرت زینب (س) در مقابل یزید، گفت: صبر یکی دیگر از درس‌های بزرگ عاشورا است که حضرت زینب (س) در صحنه کربلا آن را به خوبی اجرا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در خانه و جامعه، گفت: از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است. زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع امروز دنیا به دنبال این است جایگاه زن را تخریب کند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو