پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/9/10

آیت الله نورمفیدی :نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار بالاترین تجلیل از مقام ارزشمند آنهاست

نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان گفت : نامگذاری سالروز ولادت بزرگ پرستار نهضت کربلا حضرت زینب کبری (س) بنام روز پرستار بالاترین تجلیل از مقام ارزشمند جامعه پرستاری است که یقین داریم خدای متعال هم شاکر این عزیزان خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی در مراسم تجلیل از پرستاران و معلولین موفق استان  با اشاره به حادثه كربلا گفت: دشمن گمان مي كرد كه با اين واقعه تلخ، خانواده پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) از درون تهي شده اند به همين دليل مي خواست حضرت زينب (سلام الله علیها) را از پاي درآورد.اما این  بانوی نگذاشت نهضت عاشورا توسط بنی امیه خاموش شود در واقع اگر روز عاشورا پرچم از دست قمر بنی هاشم به زمین افتاد اما حضرت زینب(س) این پرچم را برافراشته نگه داشت.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در بيمارستان‌ها و مراکز درمانی ، پرستاران با چهره مصمم و قلبی مطمئن از شفای الهی و با صبر و استقامت با رأفت و مهربانی در كنار تخت بيماران حاضر شده و با اجرای دستورات و رفع نيازها، درد دردمندی را تسكين داده و اضطراب درونی بيماری را به آرامش تبديل كرده و بيماران را به شفا و عنايت خاصه‌ی حق تعالی اميدوار می‌سازند.
وی نامگذاری سالروز ولادت بزرگ پرستار نهضت کربلا حضرت زینب کبری (س) بنام روز پرستار را مایه فخر و مباهات جامعه گرانقدر پرستاری وبیانگر اهمیت و جایگاه حرفه مقدس و ارزشمند این عزیزان و نیزفرصت مغتنمی برای ارج نهادن به خدمات، ایثار و مجاهدتهای این قشر خدوم، قانع و نجیب برشمرد و گفت: این نامگذاری بالاترین تجلیل از مقام ارزشمند جامعه پرستاری است که یقین داریم خدای متعال هم شاکر این عزیزان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن روز جهانی معلولین اظهار داشت : معلولیت و محدودیت در آموزه های اسلامی ، نشان از حکمت متعالی خداوند در به ظهور رساندن قابلیت های نهفته در وجود انسانهاست. قرآن کریم وجود نواقص در زندگی انسان را امتحانی از جانب پروردگار بیان فرموده است.
امام جمعه گرگان افزود : اگر خداوند نعمتی را از شخصی بگیرد نعمتی دیگر به او عطا می کند، شاید آن نعمت دیگر که خدا به او عطا کرده در ظاهر نباشد و ما در ظاهر نبینیم و احساس کنیم که اصلا نعمتی در کار نیست، در حالی که در نظام بخشش خداوندی چنین نیست. اگر چیزی از انسان گرفته شود حتما چیز دیگری به او اعطا می شود.
گفتنی است دراین مراسم آیت الله نورمفیدی از پرستاران و جمعی از معلولین موفق عرصه های ورزشی ، اجتماعی و هنری استان تقدیر به عمل آورد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو