پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/21

آیت الله نورمفیدی : وحدت ندای قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت :وحدت را ما درست نکردیم همان خدایی که نماز و روزه و حج را بر ما واجب کرده است به ما گفته: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» بنابراین وحدت ندای قرآن است.

آیت الله نورمفیدی درمراسم بزرگداشت هفته وحدت و جشن فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه اسلامیه میرزا علی یلقی آق قلا با اشاره به اینکه در قرآن کریم، پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه و الگوی کامل برای کسانی که خواهان زندگی سعادتمندانه هستند، معرفی شده ، گفت : تمام گفتار، رفتار و کردار رسول گرامی اسلام برای پیروان او پر از درس ها، نکته ها و پیام است و شایسته است در چنین محافلی از معارف اسلامی ایشان بهره مند شویم .
نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مردم همواره نیاز به پیشوا دارند بر همین اساس جامعه اسلامی باید پیامبر اکرم (ص ) و سیره نیکوی ایشان را به درستی بشناسد و پیرو فرمایشات گهربارش باشد نه فقط اینکه ادعای امت پیامبر(ص) را داشته باشند.
وی تصریح کرد :یکی از آموزه های اسلام شاد کردن مؤمن از طریق برطرف کردن غم و غصه به اوست که پیامبر اسلام(ص) در این زمینه فرمود: اگر برادر مسلمان شما گرفتار غم و غصه شده و شما هم می توانید این غم ایشان را برطرف نمائید ودر این باره قدمی بردارید فردای قیامت که همه ناراحت و محزون هستند خدای متعال غم و غصه شما را از دل بیرون خواهد کرد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به روایتی دیگر از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ،گفت: به فرموده رسول گرامی اسلام بدترین مردم کسی است که برای حفظ از شرّش او را احترام می کنند .یعنی مردم  برای دفع ضررشان به آنها احترام می گذارند؛ یعنی می ترسند در صورت احترام نگذاشتن، آزاری به ایشان برسانند که این افراد بدترین انسان ها در روز قیامت به شمار می روند.
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تحصیل علم و آگاهی وفرا گرفتن مسائل دینی مختص طلاب علوم دینی نیست ،تصریح کرد:همه باید دنبال تحصیل علم باشند وبه دین خود آگاهی داشته باشند فردای قیامت به کسانی را که به فهم دین خودشان اهمیت نداده باشند توجه ای نمی شود .
آیت الله نورمفیدی در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت گفت : وحدت را ما درست نکردیم به ما ربطی ندارد ، بلکه همان خدایی که نماز و روزه و حج را بر ما واجب کرده است به همه ما چه شیعه و چه سنی گفته: « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» به ريسمان الهی چنگ بزنيد و متفرق نشويد بنابراین وحدت ندای قرآن است.
وی افزود :همه کتابمان قرآن و قبله ما کعبه است همه دست به دامن قرآن هستیم ، این تکلیف را جمهوری اسلامی بنا نکرده  بلکه درقرآن آمده و پیامبر اسلام (ص) به ما سفارش و تاکید کرده است.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به کلام نورانی امام علی (ع)  که می فرماید : "هیچ کس به اندازه من دلسوز و طرفدار وحدت امت اسلامی نیست "، گفت: اگر می خواهید فردای قیامت از ثواب و کرامت خدا بهره مند شوید به دنبال وحدت و همدلی باشید چرا که این امر ریشه در قرآن و سنت رسول گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) دارد.
 وی در پایان از همگان خواست قدر اين وحدت و انسجام و برادری اسلامی در استان را بدانند وهمانند گذشته  با مواظبت و همدلی مانع اختلاف افکنی وایجاد تفرقه دشمنان شوند واجازه ندهند دشمنان اسلام میدان دار اهداف سوء خود باشند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو