پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/18

آیت الله نورمفیدی : حوزه های علمیه همیشه حافظ دین و مردم بوده است

امام جمعه گرگان گفت :علاوه بر اینکه حوزه های علمیه میراث گران بهای رسول خدا (ص) و همه انبیای الهی را حفظ کرده، همیشه نیزحافظ دین و مردم بوده است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در جلسه شورای مدیریت حوزه های علمیه استان گلستان که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد ، حوزه های علمیه را از مواریث انبیاء دانست و توضیح داد: حوزه های علمیه از پیامبر مکرم اسلام(ص)، اهل بیت(ع)  و علما و بزرگان دست به دست انتقال یافته و در این راه تلاش های فراوانی کرده اند در واقع حوزه های علمیه و علمای دین قدیمی‌ترین و ریشه‌دار ترین انواع و اصناف قشرهای مختلف جامعه هستند که اگر آن زحمات نبود، سرنوشت مسلمانان و پیروان اهل بیت (ع)مشخص نبود.
وی خواستار به روز شدن حوزه های علمیه شد وبا اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه « یکی از چیزهائی که در تحول حوزه ها لازم است، این است که ما خودمان را و تلاش و فعالیت علمی خودمان را با نیازها منطبق کنیم» اظهار داشت: همانطور که حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ با شرایط زمان خود همگام بوده اند، در شرایط کنونی نیز باید حوزه های علمیه به علم روز مجهز باشند.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: وظیفه حوزه علمیه تربیت عالمان آگاه و آشنای به زمان است که با منطق و عقلانیت فعالیت خودشان را با نیازهای جامعه تطبیق دهند واز مکتب نورانی اهل بیت (ع) جانانه دفاع کنند و از هیچ تلاشی مضایقه ننمایند.
نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: نیازهای جوامع بشری امروزه زیاد شده و ما امروز به حوزه هایی احتیاج داریم که در کنار نشر معارف نیز پاسخگوی زمان باشند.
آيت الله نورمفيدي در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت واشاره به  امتیاز بزرگ استان گلستان در راستای وحدت و یکپارچگی اقوام ،اظهار داشت: امروزه مشاهده مي شود، گروه ها، افراد و دست هاي پشت پرده تلاش دارند تا با برنامه ريزي هاي خود، به مساله وحدت كه گلستان يك نمونه خاص آن در كشور است، خدشه وارد نمايند.
نماینده ولی فقیه دراستان گلستان افزود:وحدت و یکپارچگی و زندگی سراسر مسالمت آمیز مردم شیعه و سنی استان گلستان آنقدر آشکار بوده که مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند:«باید وحدت مردم شیعه و سنی استان گلستان هم برای کشور و هم برای کل جهان اسلام الگو قرار بگیرد»  
وی گفت: اینکه مردم شیعه و سنی این استان در میدان عمل، بیش از ۴۰ سال است تجربه زندگی در کمال صفا و صمیمیت در کنار هم را دارند مایه افتخار ما است و خدا را از این بابت شاکریم .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو