پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/17

آیت الله نورمفیدی : دنیا از مبنای قرآنی وحدت امت اسلامی هراس دارد

امام جمعه گرگان گفت :دنیا از وحدت امت اسلامی هراس دارد و به گونه ای وانمود می کند «مسئله وحدت » سیاستی است که در جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است در حالیکه یقینا اینطور نیست و این مقوله مهم مبنای قرآنی دارد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در جلسه اعضای ستاد بزرگداشت هفته وحدت استان گلستان گفت: وحدت مبنای قرآنی و دینی دارد و برای مسلمانان یک نعمت الهی است و امروز اهمیت این مسئله برای امت اسلامی روشن شده است.
امام جمعه گرگان افزود:  مسئله وحدت یک مسئله سیاسی نیست بلکه مسئله ای  قرآنی و دینی است و سیره پیامبر(س) و ائمه معصومین (ع)و اصحاب رسول خدا بوده است.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد : امروز دشمن از هر راهی در صدد است به حقیقت اسلامی و مقوله مهم وحدت امت اسلامی ضربه بزند.
وی افزود :ما هم باید ازهر راهی که می توانیم وارد میدان شویم و در مقابل این توطئه دشمن ایستادگی کنیم  و مبانی وحدت را در بین مردم و خصوصا نسل جوان خودمان تقویت نمائیم.
امام جمعه گرگان در ادامه گفت: به نظر بنده مهم ترین نکته ای که باید بر آن تاکید داشته باشیم این است که مسئله وحدت را ریشه در قرآن کریم و سیره و روش پیامبر اکرم (ص) بدانیم  و این موضوع را تبیین کنیم .
نماینده ولی فقیه دراستان افزود: دنیا از وحدت امت اسلامی هراس دارد و به گونه ای وانمود می کند مسئله وحدت سیاستی است که در جمهوری اسلامی بوجود آمده است در حالیکه یقینا  اینطور نیست و این مقوله مهم مبنای قرآنی دارد و سیره پیامبر(ص) و اولیای خدا بوده است این را باید در ذهن جامعه به عنوان یک تکلیف خدایی قرآنی و اسلامی نهادینه نمائیم.
امام جمعه گرگان با قرائت آیه 103 سوره آل عمران كه خداوند می فرماید «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» (به ریسمان الهی چنگ بزنید و از هم متفرق نشوید) اظهار داشت: در این آیه تاكید شده به یاد بیاورید همه با هم دشمن بودید و قبل از آمدن پیامبر (ص) با هم دعوا داشتید و این خدا بود كه دل های شما را به هم نزدیك كرد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد :آیا خدا امت اسلامی را ندیده و در قرآن به وحدت اشاره نموده است در صورتی که این وحدت و یکپارچگی را در همه زمان ها و شرایط می فرماید .بنابراین این را فقط در یک شرایط  خاصی قرآن کریم و روایات ما  نگفته اند بلکه برای همه زمان ها و مکان و شرایط گفته شده است.این نکته مهم است و همیشه تلاش دارم بگویم وحدت ریشه در معارف قرآنی و دینی ما دارد .
وی افزود : در فرهنگ جامعه ما وحدت یک تکلیف الهی است نه یک تاکتیک سیاسی باید مواظب باشیم و در این زمینه در دام توطئه و تبلیغات سوء دشمن نیفتیم .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو