پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/7/12

همایش لاله های سپید (بزرگداشت شهدای منا)با حضور آیت الله نورمفیدی برگزار شد

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ،حج و زیارت و مرکز اسلامی استان گلستان و دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان مراسم گرامیداشت شهدای معظم منا در بیت الزهرا (س) گرگان برگزار گردید.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت لاله های سپید ( شهدای گلستانی فاجعه منا )اظهار داشت: این افراد با دعوت حضرت حق عازم سرزمین وحی شدند و در شرایطی قدسی و ملکوتی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه به ابعاد دیگر فاجعه منا اشاره کرد و از جمله آن بیان داشت: برخی حوادث در زندگی پیش می آید که ممکن است ظاهری خوشحال کننده نداشته باشد اما در متن آن حادثه اتفاقی خوش آیند وجود دارد و ما چون به ظواهر نگاه می کنیم از آن خبر نداریم.
امام جمعه گرگان خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با عنوان كردن شهید و شهدا نسبت به این عزیزان، از آنان و خانواده هایشان تجلیل كردند و آنها را مورد عنایت قرار دادند.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در این حادثه ۲۶ بانوی گلستانی به شهادت رسیدند که یکی از آنان، فرماندار شهرستان بندرترکمن بود که طبق دست‌نوشته‌ بجا مانده از وی، حج خود را به نیابت از رهبر معظم انقلاب انجام داد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود این گونه ارتباط دو سویه زنان ایران با ولایت و ارادت مردم به مقام معظم رهبری برخی‌ها به‌دنبال تخریب چهره ایران است.
وی گفت: این گونه حرفا و تخریب‌ها، توطئه دشمنان انقلاب است وگرنه در جمهوری اسلامی زنان همواره ارتقا جایگاه پیدا می کنند و در مسئولیت مهمی نیز حضور دارند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در حادثه منا ۴۶۰ نفر از ایران به شهادت رسیدند که بنابر بیانات مقام معظم رهبری آل سعود باید در این خصوص پاسخگوی جهان اسلام باشد.
آیت‌الله نورمفیدی عنوان کرد: سازمان حج و زیارت با تدوین ساز و کار مناسب، زمینه اعزام خانواده پنج تن از شهدای گلستانی این فاجعه که پیکر آنان در مکه دفن شده را فراهم کند.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای منا در گلستان تقدیر شد.
گفتنی است دراین مراسم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان ، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان و دو تن از خانواده شهدای منا به سخنرانی و بیان خاطره پرداختند.
حادثه منا در سال ۱۳۹۴ در مکه اتفاق افتاد که در آن هزاران زائر از جمله ۴۶۵ حاجی ایرانی به شهادت رسیدند که ۴۹ تن زن و مرد از آنان اهل استان گلستان و از این مجموع ۴۸ نفر از اهل تسنن بودند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو